Forumet för dig som älskar Sega! 

• Vilket Streets of Rage-spel är bäst?

• Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #832  by Zebbe

Jag tycker nog att tvåan är bäst. Musiken slår både ettan och trean, det finns massor av moves som inte finns i ettan och banorna är inte lika långrandiga som i trean. Men jag gillar allihopa.
 #834  by Zebbe

Lira Bare Knuckle III istället då, som har en bögboss, rätt paletter på karaktärerna, jämnare (och lättare) svårighetsgrad mm. :)
 #835  by HVQ

Bra fråga. Alla tre tillhör mina absoluta favoriter till MD.

- 1an har jag spelat minst och ser nog som den sämsta delen.
- Tvåan var den enda jag hade som barn så mest nostalgi till den.
- Trean är det jag spelat mest på senare dar, tycker det är mer flyt i den. Lirade igenom på svåraste men en polare på en söndagmorgon för inte så länge sedan. Båda bakfulla som fan men vad gör man inte för att se det rätta slutet :roll:

Om jag ska rangordna dem blir det i denna ordning.
1. Trean
2. Tvåan
3. Ettan
 #836  by ImonZ

Nostalgimässigt får jag säga ettan. Men trean känns som mer flytande och smidigare. men spelar ändå mest Streets of Rage 1.
 #844  by realgtro

Hade aldrig de här spelen som barn men kan på senare tid konstatera att jag nog gillar 2:an bäst (även om alla är bra). Håller med om att musiken slår de andra delarna.
 #1074  by Janone

Min rangordning:
Tvåan
Trean
Ettan
Gillar det dolda slutet i tvåan om man går igenom spelet på hard och låser upp extraläget Hardest (har jag för mig, var länge sen jag spelade) och klarar spelet.
 #1080  by nissling

Jag instämmer med andra här om att tvåan är den bästa i serien, trean försökte uppgradera allt men något gick snett. Den första är en klassiker, men känns lite föråldrad när man har spelat de andra i serien. Streets Of Rage 2 är enligt mig det bästa Beat Em' Up-spelet någonsin tillsammans med Final Fight CD, så det säger väldigt mycket. Men River City Ransom är rätt tungt också fast det är inte på Sega.
 #2382  by NGF

Ettan kanske kan kännas lite primitv men jag tycker helt klart den har bäst soundtrack. Tvåan är nog bäst spelmässigt, jag har dock inte klarat trean så det låter jag vara tillsvidare. Synd att trean blev slaktad annars hade det kunnat bli ett mästerverk.
 #2396  by NGF

Rotmosträdet wrote:Hur menar du med slaktad? Nerkortat?
Ja motorcykelbanorna som ströks. Fel färger, intro och bossar som fattas i andra versioner än JAP osv.. [thumbdown]
 #2418  by Zebbe

Det finns nån Director's Cut-hack där motorcykelbanorna är med.