Det här borde få en egen tråd. Som någon skrev, otroligt kul med Tänzer och Xeno Crisis, det händer mycket på Mega Driven med nya spel. Ultracore är egentligen inte nytt, det är DICE:s inställda spel till Mega Drive som back then kallades Hardcore och som skulle släppas under första halvan av 90-talet. Utvecklingen började på Amiga, men flyttades till Mega Drive. Utgivare var Psygnosis som köpts upp av Sony och som slutligen lade ner 16-bitarsproduktionen (förklaringen var vikande försäljning) och satsade mer på PlayStation och 3D. Hardcore var så gott som klart när detta hände.
Åren gick och folk försökte gräva och få fram det. Till slut släppte Sony på rättigheterna och tyskarna på Strictly Limited Games grävde upp det och fick hjälp av lite talang att färdigställa det. Tanken var först PS4, PS Vita och Switch. Vita skrotades och det tillkom istället en limiterad Mega Drive-utgåva! Alltså en riktig cart.
Jag skrev också några rader om hela storyn för den som vill läsa mer om spelet:
https://martinlindell.com/2018/08/27/ha ... ar-senare/
Åren gick och folk försökte gräva och få fram det. Till slut släppte Sony på rättigheterna och tyskarna på Strictly Limited Games grävde upp det och fick hjälp av lite talang att färdigställa det. Tanken var först PS4, PS Vita och Switch. Vita skrotades och det tillkom istället en limiterad Mega Drive-utgåva! Alltså en riktig cart.
Jag skrev också några rader om hela storyn för den som vill läsa mer om spelet:
https://martinlindell.com/2018/08/27/ha ... ar-senare/
Författare av HISTORIEN OM SEGA: HUR EN BLÅ IGELKOTT OCH HOCKEYSPEL TOG SVERIGE MED STORM. Belyser svenska perspektivet och intervjuer med personer från bl.a. Brio och Dennis Bergström.
https://martinlindell.com/historien-om-sega/
https://martinlindell.com/historien-om-sega/