Forumet för dig som älskar Sega! 

• Bästa RPG till MEGA CD ?

• Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD

Bästa RPG Mega CD ?

Eye of the beholder
No votes
0%
Lunar
No votes
0%
Lunar 2
1
17%
Popful Mail
2
33%
Shining Force CD
3
50%
Annat
No votes
0%
 #11456  by Henke

Vi behöver lite aktivitet här på forumet tycker jag. Jag tänkte slänga upp lite omröstningar som ett sätt att kanske få igång fler diskussioner. Lite larvigt med topplistor kanske, men det är alltså främst tänkt som ett sätt att få igång aktiviteten, snarare än ännu en meningslös topplista. Bra eller dåligt?
Jag börjar med ett par omröstningar till Mega CD.

Det viktigaste och roligaste att läsa är alltså motiveringarna till valen, så skriv gärna något utöver röstningen.

Gillas idén gör jag gärna fler omröstningar i fler genres och även till de andra formaten.
 #11457  by Janone

Jag köpte Shining Force Cd för några veckor sedan men inte satt mig till att spela det ännu. Min MegaCd får ingen kärlek alls av mig tyvärr. :( Hmm...Kanske borde koppla in Multimegan....men den har väl inte samma ram minne som mcd1? Minns inte heller om ram karten funkar till Multimegan?

Utöver det har jag inte spelat något Rpg på mcdn tror jag...
 #11460  by Henke

Jo Multimegan har minne. Har min Iaf. Men jag använder det aldrig så jag har glömt hur du får åtkomst till det. Nån knappkombination när man startar.
 #11463  by Tronin

Jag tycker det är ett bra initiativ. Dessvärre kan jag inte bidra med så mycket då jag inte spelat något Mega CD-spel.
 #11482  by Zebbe

Bra initiativ!

Popful Mail fick min röst. Har inte spelat Eye of the Beholder.

Popful Mail har humor, snygga cut-scenes, bra musik (som görs med MD-chippen faktiskt) och kul gameplay med tre karaktärer. De andra tre jag spelat är också helt OK, med Lunar 2 på klar andraplats, men det är lite för långrandigt i längden.