Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Miracle Warriors remaken Arne

  • Diskussioner om allt som rör SMS
Diskussioner om allt som rör SMS
 #5872  by bobnimbe
 
Tjo,
Vi har knåpat på ett spel i några dagar ( med några års mellanrum mellan dagarna ) som jag tänkte det kunde vara värt att visa.

Gjorde ett snabbt anim-test på gelefisen.
http://dl.dropbox.com/u/5093625/gelfiscs4.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Och här har vi overworld-kartan.
http://apanbepan.se/bobhaxx/maina.html" onclick="window.open(this.href);return false;

( scrolla runt med piltangenterna efter ni klickat på fönstret ) .
Håll inte andan bara. Det kommer när det kommer och absolut inte tidigare än om 3 år.
 #5880  by HVQ
 
ser ut som till PC?
 #5881  by bobnimbe
 
Det här är gjort i Flash, kommer vara lätt att exportera till olika format dock inte SMS.
SMS utvecklingen går snabbare fram iaf, har fått saker att boota och vår tileeditor fungerar fina fisken :) Blir dock demo innan vi vågar oss på att göra spel till den.

Visste ni förresten att det var ett Mega CD releasespel under utveckling som var en uppföljare på Miracle Warriors. Shin Haja no Fuuin, av Kogado Studio som gjorde originalet. Skulle tippa på att man kan hitta bitar av det i studions andra spel :) .

Så, en plan är att göra spelet som aldrig släpptes.
Kanske ändra overworlden så att det blir samma som i de andra versionerna.
Först måste vi iaf hitta en bra nivå av animation som inte blir för tidsförödande.
 #5996  by bobnimbe
 
Vet inte vad som hände, men jag blev så pepp att det nu blir iOs och jag tänkte bli klar på nån månad istället. Har kartan och "3D-vyn" + karaktär up&&running i bra framerate.
Men det är bara MW till viss gräns. Får ändra namn, fiender och karta eftersom jag inte har någon licenskupong från kogado än.

Sprang över det här förresten.:
http://ja.wikipedia.org/wiki/%E8%A6%87% ... 1%E5%8D%B0" onclick="window.open(this.href);return false;

Tack vare dagens heftiga google-translate visar det sig att det faktiskt släpptes en uppföljare 1988 till MSX. Wings of Arugisu. http://miterew.net/movie/play/sm11679980" onclick="window.open(this.href);return false;

Det ser betydligt bättre ut än Haja no Fuuin, men kommer fortfarande inte i närheten av Master System versionen såklart (för Sega är BÄÄÄÄÄST) . Världskartan i det spelet hittade jag även men den har tyvärr ingenting gemensamt med MW heller, inte ens den gamla versionen. Men storyn fortsätter. Barbystade demonens syster verkar vara tillbaka, byggt på wikipedia-länken till spelet :) Känner igen utsidan av spelet när jag letat Kogado spel på ebay iaf.
 #6005  by bobnimbe
 
Suttit vaken lite för länge.
Men här har vi Medi ;D

http://dl.dropbox.com/u/5093625/topless.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Testa dra lite i dragkedjan vetja. ;D
Någonstans där mellan halvt nerdragen kommer hon hamna iaf. Med lite olika rustningar. Lite svårt att göra slutbossen på appstore som har en strikt no-nipple policy men, det är därför man gör en android-version oxå.
 #6247  by bobnimbe
 
Produktionen fortlöper.
Jag har signat en musiker till teamet. Finska dunderhårdrockaren/demoscenaren T-101 . Arbetet med honom på andra Apanbepan produktioner förrut och han om nån kan göra soundet rättvisa :)

I övrigt går saker bra. Fastnade lite på 3D-vyn tills jag fick ett slaganfall och har backat några steg på den. Håller på med fightanimationerna nu. Logiken för det är klar.

Jao!
 #6265  by bobnimbe
 
Sådär ja.
Nu är karaktären äntligen klar för animation med alla kroppsdelar rätt uppbyggda för smidig action.
Satte ihop en liten poster for the sake of keeping the tråd alive.
Image
 #7797  by bobnimbe
 
Ja, jo.

Hände lite grejjor.
CS6 är släppt,
prestandan har skjutit i höjden,
allt går som på räls,
&så blev jag farsa förra veckan.
Så nu jävlar kådas det som aldrig förr med lillgrabben i en babysitter bredvid mig.

Lovar att uppa asap.
Har ett annat projekt som fick prio pga prestandauppen dock som var typ nästan klart.
Slipar på detaljerna på det.

jaaaao!
 #7800  by HVQ
 
Grattis till faderskapet!! Ser fram mot att se mer av spelet också :)
 #9236  by bobnimbe
 
Ha!
Sorry, varit lite off ett tag ;)
Det är på is som allt annat.
Men inte så farligt.
Adobe kommer med nya uppdateringar hela tiden och air-apparna blir snabbare och snabbare.
Problemet var minnet när jag började blittra-3d övergångarna när man går runt i världen. Men nu tror jag nog att det har löst sig själv så jag kan återgå till stora 3D renderingar i stylish 2D .

Ska avsluta 2 andra produktioner innan jag tar upp det igen, men det kommer dyka upp :)