Forumet för dig som älskar Sega! 

• Tips på MEGA-CD lir!

• Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #3939  by Janone

Keio flying squadron
Jaguar xj220
final fight
earth worm jim
robo aleste
 #3943  by Zebbe

Snatcher - asbra äventyr i stil med Monkey Island, med handlingen rippad från Blade Runner.
Sonic CD - ett av mina favoritspel med Sonic. Graffen och musiken har en väldig atmosfär.
Popful Mail (US) - Typ som Wonder Boy in Monster World, men mycket större, filmer, röstskådisar, tre karaktärer mm.
Lunar II (US) - RPG med extra allt.
Silpheed - ascool skjutare med massor av skön känsla tack vare FMV-bakgrunder och musiken som blandar PCM och FM.

Detta är de absolut bästa i mina ögon, finns många fler som är bra, bland annat de som nämndes innan mig.
 #3947  by HVQ

Flashback (US) samma spel som till MD men lite extra klipp och stämningsfull musik.
 #3954  by Mickenes

Några fler spel som är intressanta.

Amazing Spider-Man Vs The Kingpin
Dracula unleashed
Terminator
Mickey mania
Dark Wizard (ntsc)
Heimdall (ntsc)
Power rangers. 8-)
BC Racers
Shadow of the Beast II
Blackhole Assault
Corpse Killer
Dungeon Explorer
Dungeon Master II: Skull Keep
Fahrenheit
Final Fight
Keio Flying Squadron
Lords of Thunder
Soul Star
Space Adventure
Time Gal
Wonderdog
Yumemi Mystery Mansion
 #3984  by stattin

Final Fight CD
Sol Feace
Lords Of Thunder
Snatcher (redan nämnt med värt att nämna igen)
Android Assault

Det beror ju lite på vad du är ute efter för spel också.
 #4007  by ManiaC

Tack för alla tipsen. Inte ute efter några speciella spel utan vill ha tips på allt som kan anses vara BRA spel för dess genre.. Helst ska dem vara CD exklusiva dock och inte finnas på Mega Drive ;)

Som sagt typ det enda spel jag växt upp med på cd,n är road avenger så har inte så bra koll på den biten :)
 #4027  by stattin

Road Avenger var det första spel jag såg till Mega CD och jag kommer ihåg hur grymt imponerad jag var av det spelet. Såg ju grymt ut på den tiden.
 #4239  by NGF

Personligen gillar jag Wolfchild. Kul plattformslir med bra musik.
Sedan håller jag med om att Final Fight är rätt fint.
Dungeon Master II är bra om man gillar den sortens spel men då ska man ha en mus.

Kan tyvärr inte hålla med om Flashback till CD då filmklippen ser förjävliga ut.
 #4249  by Zebbe

Flashback brukar vara ett av de där få spelen som nämns när man pratar i termen "bättre på kassett", just på grund av filmklippen. Själv tycker jag att Ecco 1-originalet har klart mycket mer passande musik till spelet, den är bättre komponerad för stämningen helt enkelt, så därför föredrar jag det spelet på kassett, även om jag inte spelat igenom hela CD-versionen.