Forumet för dig som älskar Sega! 

• Senaste inköpen (Sega)

• Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
 #16703  by lindholm

Axus wrote:inklusive frakt
Det är en viktig punk enligt mig när det gäller om att handla från utlandet. Sett många gånger (ej här) när folk tycker de köpt ett spel billigt, för det var 100 kr billigare än i sverige, men sen har frakten legat på 150 istället för 30...

Undrar hur många inlägg till ang detta det tar innan Tronin kommer med ett [OT] :P
 #16704  by Axus

Absolut. Jag brukar aldrig köpa spel till en så dyr frakt i vanliga fall då den brukar bli billigare via Ebay annars men 450kr var ändå billigare än vad jag hittade spelet för annorstädes. Säljaren vägrade att skicka spelet utanför UK utan tracking.
 #16705  by Henke

Om man tittar på statistiken som Tronin (antar jag) lagt in här på SL, får man fram ett snittpris på 365kr om jag inte räknat helt fel. Således tycker jag 350kr är ett normalpris även på den svenska marknaden.

Men men, skit samma nu. Det viktiga är ju att Axus är nöjd med sitt köp! Grattis igen till ett efterlängtat spel!
 #16710  by Rotmosträdet

Skulle värdera den SVENSKA versionen av Soleil till uppemot en tusenlapp, den är inte lätt att hitta.

OCH NEJ, DEN ÄR INTE SAMMA SOM DEN ANDRA PAL-VERSIONEN PÅ ENGELSKA! Även om skillnaderna är marginella. Så, nej 700 pix är inte korkat om man fått tag på den ovanliga versionen.
 #16714  by Axus

Hittade ett Game Gear för en billig peng med lite spel. Skärmen till min gamla konsol gick sönder (går att se lite om man vinklar den rejält.)

Image
Image

Tyvärr är även denna lite defekt där det är glapp om man använder AC-adaptern. Konsolen dör till och från pga detta, och att spela med sex batterier är inte ett alternativ. ;)

Någon som vet om detta går att laga?
 #16717  by lindholm

nice

Troligtvis en lödning som spruckit, öppna upp konsollen och kolla, så fall e det bara att löda dit den på nytt. Varit så på många grejer jag inte behandlat väl...
 #16722  by Batman666

NGF wrote:Aha Klax den gamla klassikern :D Stressigt pusselspel!
Undrar om det finns något av det samplade talet i MS versionen?
Blev nyfiken själv då jag inte kommer ihåg, satte igång spelet för att testa och nope, finns inget samplat tal. (-_-)

Undrar om det är av budget skäl så att spelet skulle få plats på 128kb mao. minsta cart kapaciteten.
 #16725  by Axus

Tack :)
lindholm wrote:nice

Troligtvis en lödning som spruckit, öppna upp konsollen och kolla, så fall e det bara att löda dit den på nytt. Varit så på många grejer jag inte behandlat väl...
Finns det någon billig lösning? Var nära att köpa en gammal lödpistol för 40kr här om veckan just för att laga konsoler.. Känns som att det var dumt att jag inte köpte den.
 #16727  by lindholm

finns lödkolv på biltema för typ 50 spänn, dock går det ej reglera temperaturen på dem. Själv kör jag med en lödstation från kjell & co, kostar typ 250 och funkar klockrent [thumbup]
 #16728  by Axus

Tack för infon, kan nog vara värt att skaffa en riktig lödstation, 250kr var inte farligt. :)
 #16736  by NGF

Jag har undvikit att köpa Game Gear just av den anledningen, det är den Segamaskin som oftast verkar gå sönder och verkar ha lågbudgetkomponenter :roll: Men man kanske skulle lära sig löda och köpa en någon dag :lol:
Batman666 wrote:
NGF wrote:Aha Klax den gamla klassikern :D Stressigt pusselspel!
Undrar om det finns något av det samplade talet i MS versionen?
Blev nyfiken själv då jag inte kommer ihåg, satte igång spelet för att testa och nope, finns inget samplat tal. (-_-)

Undrar om det är av budget skäl så att spelet skulle få plats på 128kb mao. minsta cart kapaciteten.
Snålades mycket med minnet på den tiden tyvärr.. Synd då spelen kunde ha blivit ännu bättre med mer utrymme. Själv saknar jag allt samplat tal i mellansekvenserna på MD versionen av Strider :( De borde gjort det spelet 24mbit istället för 16mbit. Värt en extra hundralapp.
 #16744  by HVQ

Rotmosträdet wrote:Skulle värdera den SVENSKA versionen av Soleil till uppemot en tusenlapp, den är inte lätt att hitta.

OCH NEJ, DEN ÄR INTE SAMMA SOM DEN ANDRA PAL-VERSIONEN PÅ ENGELSKA! Även om skillnaderna är marginella. Så, nej 700 pix är inte korkat om man fått tag på den ovanliga versionen.
Vad är skillnaden mellan de olika versionerna? Alltså den svenska och UK..
  • 1
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 107