Forumet för dig som älskar Sega! 

• Händelser på forumet!

• Frågor och nyheter rörande forumet
Frågor och nyheter rörande forumet
 #3688  by Janone

Måste säga att jag föredrar ljusa forum/sidor...När man minns tillbaka till tiden när minsta klan eller liknande hade sidor så var alltid alla Cs sidor svarta med två brinnande gif eldar längst upp. ^^ Så jag hade lite negativ koppling till svart bakgrund. :P Det hade varit skitsnyggt att ha bakgrunder från olika Sonic spel bakom rutor och text osv. :)

Kom på en sak till. En funktion man ALLTID stängde av när den var vanlig var ju musik i midi format, men jag skulle verkligen tycka att det skulle passa på den här sidan, givetvis bara Sonic themes, helst bara klassiska spel från md generationen.
 #3963  by Tronin

Får bli det ljusa jultemat ett tag till då. Kan ju inte dansa ut julen en vecka för tidigt ;)
 #3972  by Rotmosträdet

Börja fila på ett gulgrönt påsktema nu redan!! :D

En idé hade varit att temat byter automatiskt (om man vill det) till nyår, påsk, midsommar, höst, vinter, jul etc. :)

Tävling med bidrag kanske??
 #3973  by ManiaC

Tävling med bidrag hade nog varit kul:) Om det finns ett gäng som har koll på det^^
Jag personligen kommer INTE att jobba med Teman på ett tag nu^^ Det är nog med jobb med databaserna, backup. Ta bilder på alla lir man får in o stämpla o ladda upp o länka. Diverse funktioner som efterfrågats medmera.. Det finns alltid nåt och göra om man vill hehe :) Har passat på och göra så mkt som möjligt under denna tid. Kommer ha betydligt mindre tid till det snart..
 #4575  by ManiaC

La till en extra fråga vid registreringen för att förhoppningsvis hindra några spambots då det varit många sista dagarna.

" A popular blue guy in a common Sega game?" Vem kan det vara!?

Får vi inga nya medlemmar nu när alla chansar på Altered beast :mrgreen:
 #4579  by HVQ

[thumbup]
 #7063  by Tronin

Nice [thumbup]

Kanske ska uppdatera kategorinamnen något så de inte blir så långa?
- Spel till Mega Drive (EUROPA PAL)
- Spel till Mega Drive (AU EXCLUSIVE PAL)
- Olicensierade spel till Mega Drive

Funderar något vidare om prisuppgifter? Jag kan ju fylla i uppgifter för något spel för att visa hur jag hade tänkt mig och så kan du komma med respons på det.
Last edited by Tronin on 17 May 2012, 19:03, edited 1 time in total.
 #7066  by Tronin

ManiaC wrote:Även prisuppgifter låter som en bra ide! Kör på! :)
Så här hade jag tänkt mig: http://www.segalovers.se/viewtopic.php?p=7065#p7065" onclick="window.open(this.href);return false;

Tanken är att den här försäljningshistoriken ska finnas i första inlägget och att man sedan skriver en post och så får mod uppdatera förstainlägget.

Och det är väl egentligen bara intressant att följa historiken av kompletta spel men i vissa specifika fall (som pappboxen utan manual för 59 kr) kan det vara intressant att se annat också.
 #7092  by NGF

Prisuppgifterna behöver inte vara i första inlägget tycker jag, men bra jobbat med prisuppgifterna Rucket! [thumbup]
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13