Klart att folk tycker annorlunda, det är inte mitt problem. Men jag har svårt att förstå vissa inställningar till saker och ting.
Självfallet så kan jag förstå att man föredrar fysiskt före digitalt, liksom att man hellre lägger ner pengar på det om alternativet så finns. Men om man nu är ute efter att spela ett spel, vilket är dess egentliga syfte, så kan jag inte förstå varför man skulle ha det som krav att spelet i fråga måste vara i fysisk form. Det går bortom mitt förstånd. Om man i första hand samlar på spel i fysisk form så förstår jag att spelet inte är av intresse då man ändå in har tänkt spela det, men det är samtidigt inte samlarna som marknaden finns till för.
För mig så är en fysisk och digital kopia exakt samma sak om vi pratar om det faktiska spelet och det är också vad som marknadsförs. När det kommer till film, och i många fall musik, så tycker jag dock inte att det är detsamma då komprimeringsalgoritmer i fysiska format är helt annorlunda gentemot streaming och dylikt vilket ger mer anledning till att köpa en film i en fysisk Blu-Ray om man nu är ute efter så bra bild- och ljudkvalité som möjligt. Men under förutsättningen att ett spel inte saknar något som helst innehåll i den digitala versionen så kommer den att fungera exakt lika bra att spela på. I somliga fall även bättre (om laserenheten går sönder kan spelet fortfarande spelas exempelvis).
Sedan kan jag förstås
acceptera att folk har denna inställning. Men jag tycker ändå att det är en ganska orealistisk attityd mot ett projekt som detta. Det krävs betydligt större resurser än vad somliga föreställer sig för att ge ut en fysisk utgåva och för indieutvecklare så underlättar digital distribution något oerhört. Av den anledningen får fler aktörer möjlighet att ta sig till marknaden och jag kan inte förstå varför man skulle vara så negativ till det. Shenmue 3 hade inte kunnat göras för tio år sedan, det vore helt omöjligt.
Men, ser du någon fördel med digital distribution, eller är allt bara skit enligt dig?

För övrigt är pK en trevlig högtalare.