Forumet för dig som älskar Sega! 

• Senaste inköpen (som inte är Sega)

• Senaste köp, värderingar och övrig samlardiskussioner
Senaste köp, värderingar och övrig samlardiskussioner
 #25495  by nissling

Köp bara sånt som du verkligen vill ha och satsa på det som du tycker är kvalitativt. Det skapar mer feelgood. Men om man köper för fullt och allt möjligt så är det förstås bra så länge man är nöjd med det.
 #25501  by xiaoyangguang

Nissling, Jag känner att jag är fullt kapabel till att göra sådana val själv ;)
Även om jag precis som alla andra har en inre lista på sådant man känner mest glädje om man lyckas köpa osv så vill man ha så många seriösa titlar som möjligt till alla konsoler man samlar på. Iaf så är jag. Som exempel, om det finns 1000 spel till ps3an så vill jag ha kanske 800-900/1000. Resterande 100-200 är för löjliga titlar osv som skulle kännas för onödigt att äga..

GoryGlory, självklart :) Samlar ju på Ps2an också. Tror jag har snart 300 titlar så långt ifrån speciell ps2 samling dock. Har fler PS3 spel tex
 #25502  by nissling

Det som jag skrev menade jag till AlmostOriginal, ifall det missuppfattades. Har du något mål med samlingen eller vill du bara låta listan på "vettiga spel" betas av så länge du lever?
 #25507  by Trooper

nissling wrote:Inget illa menat nu men köper ni för att ni vill ha spelen eller köper ni för köpandets skull?
Jag förstår inte frågeställningen? Vill man inte ha alla spel? ;)
 #25510  by AlmostOriginal

Nja målet var väl att köpa bra spel som man ville spela. Men många gånger när man köpte lots så hittade man en hel del bra spel. Dock följde det även med "d#nga" som man aldrig kommer bli av med. :x Tyvärr eskalerade det som allt annat in i ett "köp för köpandes skull" eller "Men det är ju så billigt" Vilket resulterade till ett rum som man knappt kan kliva in i. Nu får man prioritera vad man verkligen vill ha / vad som får plats. Ett spel / enhet in och minst ett spel / enhet ut hade varit en bra riktlinje just nu. :oops: Men eftersom jag bor på andra sidan landet och inte har tagit med mig några spel. Är det lättare att distansera sig från problemet och se det med andra ögon. :ugeek: Men men vi kan gärna fortsätta diskussionen typ här:

http://segalovers.se/viewtopic.php?f=50&t=1048" onclick="window.open(this.href);return false;
 #25517  by nissling

Trooper wrote:Vill man inte ha alla spel? ;)
Absolut inte jag och tycker att det låter som ett ganska meningslöst mål med tanke på hur mycket skit man motvilligt tvingas köpa.
 #25518  by xiaoyangguang

Jag tror nog Trooper menar dom flesta spel och inte spel såsom "Barbie" eller diverse superskräptitel till tex wii/ds osv. Det är väldigt stor skillnad mellan att vilja ha tex en komplett nes/snes/gb/gbc/SMS/MD/SAT/DC samling mfl än att vilja ha en helt komplett ps3/wii/wii u/ds/3ds samling mfl då dagens barn spel är löjliga och infantila jämfört med retro "barnspel".
Så resonerar i vart fall jag,
Utav alla ps3 spel som finns vill jag ha dom flesta titlar förrutom eventuellt singstar spelen (inte bestämt mig ännu) samt barnspelen osv. Att det dyker in något enstaka 3/10 spel rör mig inte i ryggen, jag har ändå betydligt fler jätte bra titlar än flesta andra samlare iaf.
Man behöver inte vilja spela alla spel heller, det kan vara en barndomsdröm om att äga ett eget bibliotek utav spel. Det förminskar oss som inte väljer samma väg som mainstream samlarna att tala om det som det alltid vore ett inre tvång att samla såsom vi gör. Vi kanske vill göra det vi gör?

För mig är det ännu rörigare då jag gillar gamla datorer riktigt mkt, samt vintage. Så blir en hel del grejer. När jag har 15000 spel så vill jag ha 30000 så vill jag ha 45000... ;)
 #25519  by GoryGlory

Man brukar väl snöa in på ett eller flera format som man samlar på och som man gillar av någon anledning, antagligen ett format som man har gillat sedan barndomen och vill uppleva igen eller helt enkelt har fått upp ögonen på senare och inte har några bardomsminnen från.

Numera samlar jag endast på Master System och Mega Drive.
Inga andra format lockar mig, visst gillar jag NES, men är jag någonstans där det är spel så kollar jag bara efter Segaspel. :)
 #25521  by Trooper

xiaoyangguang wrote:Jag tror nog Trooper menar dom flesta spel och inte spel såsom "Barbie" eller diverse superskräptitel till tex wii/ds osv.
Actually, no ;)

Jag vill t.ex ha alla PS2/PS3/Xbox/360 spel, jag vill nämligen testa alla spel. Så jo, jag vill ha även Barbie Horse Adventures spelen till PS2. Är jag normal? Inte direkt :mrgreen:
 #25522  by xiaoyangguang

Haha Okej, I guess we're all different :)

Trooper wrote: Actually, no ;)

Jag vill t.ex ha alla PS2/PS3/Xbox/360 spel, jag vill nämligen testa alla spel. Så jo, jag vill ha även Barbie Horse Adventures spelen till PS2. Är jag normal? Inte direkt :mrgreen:
 #25526  by xiaoyangguang

Det finns inget måste, man kan se en komplett samling med eller utan dem, beror vilka glasögon man använder. Likväl som att många scn nissar samlar på 200-210-214 titlar eller hur många det nu är..

Dagens game skörd:

Image
 #25539  by Gnaarkill

Jaguar. Vet inte varför men jag har alltid varit intresserad av det formatet. Det verkar coolt. Lite sådär halvobskyrt också. Perfekt :twisted:
Konsolen är ju urläcker och handkontrollen är så skönt ful så jag får ståpäls, haha! Gillar attityden på marknadsföringen också, precis som SEGA gjorde, "Vi är det coola alternativet" 8-)
Defenitivt ett format jag skulle kunna tänka mig att samla på! :)
 #25568  by HVQ

@ xiaoyangguang Du som samlar på nästintill komplett till PS3, kör du på collectors editions och sånt också eller standard utgåvor? Vissa av dem tar ju grymt mycket plats.
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 70