Forumet för dig som älskar Sega! 

• FAQ: Variationer och avvikelser

• Svar på vanliga frågor om SMD
Svar på vanliga frågor om SMD
 #2455  by Janone

Rotmosträdet wrote:Upptäckte att Sonic & Knuckles finns i 2 varianter (eller fler). Vilken kom i Sverige? Hur ser er baksida ut?
Jag har en Sonic & Knuckles men bred manual och en med lång manual. Förstår ni vad jag menar? Den ena manualen är "stående" precis som genesis spelen, men märkt med MegaDrive och är blå osv.
 #2459  by Zebbe

Det gamla svenskköpta jag hade då det begav sig hade en manual vars sidor var långa vertikalt, till skillnad från ManiaCs.
 #2473  by Mippy

Finns det inte en Sonic & Knuckles variant med röd innerkartong också? Kan inte vara många spel som har det. Har för mig att jag sett det någon gång.
 #2485  by Rotmosträdet

Jag har också den där varianten av Thunder Force II. Den ser äkta ut, men fult designad. Har sett den på Tradera ca. 5 gånger, och det var också där jag köpte den.
Zebbe, är din också tryckt på fotopapper?
 #2517  by Mippy

Rotmosträdet wrote:Shit, är den så vanlig? Verkar vara "Sverige"-exklusiv! :)
Har ni aldrig sett den till salu utanför Sverige? Brio kanske står bakom då, vem vet? Frågan i sådana fall är ju varför de gjorde det. Fuktskadad leverans från fabriken? :lol:
 #2518  by Rotmosträdet

Mippy: Varför skulle de då ändra omslaget och inte kopiera det riktiga? Denna måste ha gjort innan det slutgiltiga omslaget kom tror jag.
 #2526  by NGF

Vad är det för skillnad på Knucklesboxarna? Vilken släpptes först och vilken släpptes i Sverige, båda? Är det någon skillnad på spelet tro? Bugfixrelease? ;) Jag har den vertikala med svart innerbox för referens.
 #2530  by Zebbe

Rotmosträdet wrote:
Jag har också den där varianten av Thunder Force II. Den ser äkta ut, men fult designad. Har sett den på Tradera ca. 5 gånger, och det var också där jag köpte den.
Zebbe, är din också tryckt på fotopapper?
Japp!
 #2663  by Rotmosträdet

NY, fräck variant jag inte hade en aning om! Fick den i ett paket spel från Sverige.

Den till höger är assembled in UK, den till vänster made in Japan. Ser ni skillnaden, onödig men där. INGEN pirat. Grejerna inuti verkar samma. Baksidan är också samma förutom tillverkarlandet.
Attachments:
IMG_0391.JPG
IMG_0391.JPG (285.77 KiB) Viewed 15458 times
 #2673  by Rotmosträdet

Vilka variations-videor är det som gäller? Hittar inte bland all hans skit. Han är rolig som f-n men videorna är lite väl långa. :P
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10