Forumet för dig som älskar Sega! 

• FAQ: Variationer och avvikelser

• Svar på vanliga frågor om SMD
Svar på vanliga frågor om SMD
 #2209  by HVQ

Micro Machines 2: Turbo Tournament är såklart värt att nämna även i variationer tråden då det finns en version av spelet utan J-Cart.

Image

Även skillnader i omslaget på dessa då det står 1-8 players på den med J-Cart.

Olika etiketter på kassetterna, den utan J-cart är röd.
 #2228  by HVQ

har aldrig sett något annat spel än MM2 som har båda typerna av Cart, men det kanske finns man vet aldrig.
 #2230  by HVQ

ahha intressant.

Även Comix Zone kom med CD, de fodralen har ett klistermärke i form av en pratbubbla på framsidan.
CZ.JPG
CZ.JPG (26.85 KiB) Viewed 16185 times
 #2233  by Rotmosträdet

Ligger ett nytt Comix Zone på Tradera med skivan för 399:-. Schysst pris enligt mig. Spelfyndet dock... :P

Är det Shaq Fu-rap-skivan eller soundtrack?
 #2241  by Rotmosträdet

Maniac: Hur kontaktar jag honom? Han köpte ju sitt konstiga Virtua Racing på Tradera. Jag köpte nyligen en udda variant av Thunderforce II på Tradera, kanske samma säljare med promo-spel?

http://www.tradera.com/Thunder-Force-2- ... _141130015
 #2247  by Janone

Rotmosträdet wrote:Ligger ett nytt Comix Zone på Tradera med skivan för 399:-. Schysst pris enligt mig. Spelfyndet dock... :P

Är det Shaq Fu-rap-skivan eller soundtrack?
Fast bara för att Spelfyndet säger att det är nytt behöver det inte vara det. :(
 #2251  by HVQ

Rotmosträdet wrote:Maniac: Hur kontaktar jag honom? Han köpte ju sitt konstiga Virtua Racing på Tradera. Jag köpte nyligen en udda variant av Thunderforce II på Tradera, kanske samma säljare med promo-spel?

http://www.tradera.com/Thunder-Force-2- ... _141130015
Kollade också på det där Thunderforce, men trodde att det var ett hemmatillverkat instick. Har du kollat närma på den o sett om det är en utskrift eller om den är tryckt? Bilden är iaf från den japanska utgåvan av thunder force 2.
 #2254  by Rotmosträdet

Angående Thunderforce 2 så är det förmodligen någon slags promo typ.

Hela omslaget är ett fujifoto(!) med vanliga baksidan men annan bild på framsidan. Det riktigt intressanta är att det är ganska dåligt gjort och mega drive-loggan är tydligt satt ovanpå en genesis-logga.

Kan knappast ha varit för att lura någon eller göra ett snyggare omslag, möjligen något för att visa upp innan omslaget var helt klart. Skumt är det.
 #2268  by Janone

Rotmosträdet wrote:Vet att de är dyra men brukar de fuska?
Ibland när de skriver "nytt" menar de i nyskick...eller ibland tillochmed bra skick. Ska man köpa "nytt" från dem så är sealed det enda som gäller.
 #2346  by Rotmosträdet

Tänkte visa upp lite variationer efterhand som jag fått hem alla av samma spel (eller nåt).

Först ut är Spirou i EU & Holländsk utgåva.
Attachments:
IMG_0347.JPG
IMG_0347.JPG (235.43 KiB) Viewed 16115 times
 #2435  by Rotmosträdet

Ecco x 2!

Ser ni skillnaden? Det till höger är franskt och har undertiteln Les Marees du Temps.

Det konstiga är att den ena manualen bara har 6 språk och inte svenska trots det är ett så sent spel. Den andra manualen har svenska epilepsi-instruktioner i övrigt också den bara 6 språk... :P
Attachments:
IMG_0374.JPG
IMG_0374.JPG (206.86 KiB) Viewed 16100 times
 #2450  by Zebbe

Jag har också den där varianten av Thunder Force II. Den ser äkta ut, men fult designad. Har sett den på Tradera ca. 5 gånger, och det var också där jag köpte den.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10