Forumet för dig som älskar Sega! 

• Senaste inköpen (som inte är Sega)

• Senaste köp, värderingar och övrig samlardiskussioner
Senaste köp, värderingar och övrig samlardiskussioner
 #16661  by NGF

Kollade just gamecube versionen på youtube, ser bra ut men det är väl inte samma musik som ps1 versionen? Var iof 15 år sen man spelade det så det kanske är samma :lol:
 #16664  by nissling

Nej, musiken är annorlunda (det är t.o.m. annan musik i den amerikanska Dual shock-utgåvan till Playstation). Men som sagt, det är inte i närheten av samma spel. Jag är onekligen svag för originalet men det har jag också spelat igenom oräkneligt antal gånger och ser fram emot att prova på något nytt, även om jag tvivlar på att det är bättre i sin helhet.
 #16676  by HVQ

Tycker att remaken till GC är bra och har vissa skillnader som gör att man får lite annan spel upplevelse mot 1an. Jag personligen uppskattade det eftersom jag kört klassiska 1an ett par gånger innan och roligare med lite nytt.
 #16688  by Batman666

Zero är lite av en personlig favorit i serien (den eller 2an).

Synd bara att de tyckte RE1 sålde för dåligt vilket gjorde att 2an och 3an är i princip bara rena portar.
 #16689  by nissling

Det är portar av Dreamcast-versionerna men de flesta tycker nog att tvåan och trean har åldrats med mycket mer värdighet än originalet.

Av de som jag har spelat (1-4 samt Code: Veronica) så gillar jag alla på väldigt olika sätt. Code: Veronica är enligt mig den bästa av de traditionella spelen, även om det är väldigt svårt. Fyran är nog ändå den som jag har haft mest kul med, men det går inte att jämföra spelen på så vis enligt mig.
 #16726  by Batman666

Själv litar jag inte på Logitech handkontroller längre efter jag haft två till PC som strulade.

Men trådlösa Xbox kontroller låter nice, så länge de inte är IR :P
 #16732  by AlmostOriginal

Allt dem gör är inte guld som glittrar :)

Edit: Dagens "fynd" :) Prutade ner XBOXEN från 255 kr för enbart enhet till 135 kr inkl ström och handkontroll. Som tur var fungerade den (liten defekt är att cd släden är lite skev så man får trycka försiktigt på släden för att den ska mata in igen) men men den var chippad med xecuter2 så jag klagar inte 8-) Gjord 2002-11-05. Game boy colour fodralen var 2 av dem ny. [thumbup]
DSC_0267.JPG
DSC_0267.JPG (1.86 MiB) Viewed 11451 times
DSC_0266.JPG
DSC_0266.JPG (2.36 MiB) Viewed 11451 times
 #16890  by HVQ

ja det var bra pris [thumbup] fick mitt twilight princess på liknande sätt, ihop med en konsol och lite random spel för en billig peng.
 #16921  by nissling

Inte visste jag om att du köpte Nintendo-spel. :)

Lite grejer som jag har fått hem på sistone (ja, två DC-spel men jag orkar inte ta separata bilder). :P
IMG_0451.JPG
IMG_0451.JPG (486.21 KiB) Viewed 11366 times
IMG_0452.JPG
IMG_0452.JPG (213.58 KiB) Viewed 11366 times
Någon som vet ifall Twilight Princess ska ha två manualer? Mitt exemplar har det men båda är identiska.
 #16922  by Trooper

Mja, oftast håller jag mig ifrån Nintendoskrot (om det inte är Gamecube eller snorbilliga Wiispel) men just i det här fallet ville jag testa Soul Blazer eftersom det ska vara sååååååååå bra. Eftersom säljaren hade en massa spel och ett par maskiner så tänkte jag att vad fan, jag lär väl inte gå med förlust iaf så.... :D
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 70