Forumet för dig som älskar Sega! 

• Repro- / Homebrewtråden (SMD)

• Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #7827  by Zebbe

Coolt! Kommer lätt köpa ett original och sedan lira denna fan-översatta patch på bränd CD om det blir klart :).

Själv väntar jag spänt på att Rent A Hero-fantranslationpatchen ska bli färdig:

http://www.romhacking.net/forum/index.p ... 918.0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
 #7838  by HVQ

Rent a Hero vore helt klart av intresse att spela.
 #7999  by Zebbe

Har förbokat 8-).
 #8001  by Tronin

Det ser helt okej ut. Jag förväntade mig dock en helt annan typ av spel efter att ha sett introt. Men, men med det omslaget går det inte att säga nej. Även jag har bokat spelet. För 28 € är det en ganska done deal.
 #8002  by Zebbe

Ja, det känns spännande! Framförallt eftersom det blir det första nya MD-spelet där man kan spela två :).
 #8007  by Janone

Omslaget kan ju vara bland det snyggaste jag sett och jag gillade mellansekvenserna, men spelet i sig såg ganska tråkigt ut. :/ Hade hellre sett ett äventyrsspel eller plattform, men hey. 28usd, vad är det? typ 200 kr? :p
 #8008  by Tronin

Jo, jag hade förväntat mig ett äventyrsspel eller plattformslir efter vad jag såg fram till gameplayen började. Men omslaget övervann mig utan tvekan [thumbup]

28 EUR är nästan exakt 251 kr, och det kan det som sagt vara värt - särskilt med tanke på att det kommer bli svårt att få tag i spelet för den summan om något/några år.
 #8010  by Janone

Så om jag förstått allt rätt så är det här en nyversion av ett gammalt spel? Undrar om det är av samma folk eller om de köpt licensen, för den kan ju knappast gått ut ännu?
 #8015  by Zebbe

Man måste regga sig och beställa på den spanska sidan. Det är PAL-verra.
 #8025  by Zebbe

Då får jag det nog också snart :P.
 #8728  by Zebbe

Vi på WaterMelon håller på att göra ett beat 'em up med RPG-inslag, temat är cyberpunk och det blir minst 40 megs stort. Här har ni lite artwork:

Image

Image

Image

Image

Hemsidan är: http://www.magicalgamefactory.com" onclick="window.open(this.href);return false;

:)
 #8729  by HVQ

Har haft små koll på detta projekt ända sen Magical Game Factory sidan kom upp och är sjukt taggad på det. :oops: tyvärr har det alltid kommit nått ivägen som pengarna har gått åt till istället så har inte blivit någon investering än.

Sista bilden tycker jag är klockren och sätter rätt stämning för ett cyberpunk beat em up. Antar att co-op givetvis är medtaget i planerna?
 #8733  by Zebbe

Det är lugnt, det kommer att gå att investera i det ett bra tag till tror jag :).

Kul att du tycker det, jag var själv lite tveksam om den hade cyberpunkkänsla. Japp, självklart blir det co-op!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13