Forumet för dig som älskar Sega! 

• Senast avklarade (SMD / CD / 32X)

• Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #12278  by Otherworld

James Bond 007- The Duel

Tidigare idag, eller igår då. Efter att ha kämpat med det några timmar. Nu är bilden inte från slutet, utan från tredje banan, men jaja :P

Image
 #12280  by Tronin

Otherworld wrote:Nu är bilden inte från slutet, utan från tredje banan, men jaja :P
Det gör absolut ingenting. Då behöver man inte vara orolig för att du spoilar något [thumbup]
 #12283  by Otherworld

The Lion King

Fuck yeah! Äntligen! Kämpat i säkert 12 timmar, om inte mer, senaste två dagarna. Sjukt svårt. Men fan nu åkte Scar över klippan. Så jädra skönt. Lycka. Var nära och bli en MD kontroll fattigare några gånger där.
 #12338  by HVQ

Soleil avklarat, mycket trevligt spel :D
 #12793  by Brummen

Quackshot
Älskar något med detta spelet, när man börjar 'gilla' kontrollen blir det bara bättre.
Var en liten revansch för min del då jag inte klarade det som barn, många svordomar blev det då. Men äntligen, för ett tag sedan klarade jag ut hela spelet och kickade the butt av slutbossen :)

Rekommenderar om ni inte spelat!
 #12826  by Zebbe

Ja, Quackshot är guld. Alldeles utmärkt i sin enkelhet. Synd att de aldrig gjorde någon tvåa.
 #12828  by Zebbe

Jag minns en gång diskussioner om kontroller, då en totalsågade Megans kontroll för att den har tre knappar på rad med motiveringen: "Försök att speedrunna Quackshot med den så får du se!". Vad säger du om det? :)
 #12831  by Zebbe

AlmostOriginal wrote:Öh jag använder inte original kontroller längre. Jag bygger mina egna (Elektroniken är ofta baserad på original kontroller dock men men) ^^ Fungera perfa. [thumbup] :ugeek:
Pics? :)
 #12832  by AlmostOriginal

Eftersom det finns så många olika variationer av kontroller och hur dem är uppbyggda så varierar det. Personligen användare jag olika kontroller till olika spel.

Personligen föredrar jag 3 knappars kontrollerna eller arkad stickor med korta slag och så lite motstånd som möjligt.

Se även:
http://segalovers.se/viewtopic.php?f=46&t=826" onclick="window.open(this.href);return false;

Image

[x] SEIMITSU LS-56-01.
[x] Mjukare fjäder. (Från en SEIMITSU LS-56-01 klon).
[x] Sanwa 6 Button OBSF-30 Black Grey 30mm diameter.
[x] Sega Mega Drive Control Pad (Elektronik).
[x] Saturn Virtua Stick (Chassi)
[x] 40G TUBE WELDTITE Lithium Bicycle White Grease.
[x] Svart vinyl.
[x] Svart lackade skruvar.

Ombyggd nästan 10 gånger och lätt över 12 timmars byggtid nerlagd. Rent pengamässigt är jag väll snart uppe i 1K :mrgreen:
 #12833  by Zebbe

Riktigt snygg :).

Du har gjort ett digert jobb med den där ser jag. Men att du använder sticka förklarar nog att du lyckades speedrunna Quackshot med den, det är ju lättare att komma åt de tre knapparna då :).
 #12907  by 90hell

jag klarade äntligen wonder boy in monster world.
Väldigt långsamt spel men mycket höjdpunkter mot slutet. :)
 #13250  by NGF

Midnight Resistance avklarat. Lyckades rädda alla familjemedlemmar också :mrgreen: Riktigt grym musik i detta spel!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9