Page 2 of 2

Re: FAQ: Spel med sparfunktion (batteri)

PostPosted:18 Nov 2014, 14:50
by CloudMaster
Öppnade ett annat super monaco gp II igår och det var samma pcb men med ett sony CR2032H, men det är bra, då vet man att det går bra att använda båda dom batterierna på den pcb'n utan några problem

Re: FAQ: Mega Drive-spel med sparfunktion (batteri)

PostPosted:06 Jan 2015, 10:51
by Tronin
Listan är uppdaterad:

* Informationen om Pelé stämde inte. Spelet har inbyggd sparfunktion och inget batteri.
* PGA European Tour använder CR2032.
* Super Kick Off använder förutom tidigare nämnda CR2032H även CR2032/1.

Re: FAQ: Mega Drive-spel med sparfunktion (batteri)

PostPosted:21 Jan 2015, 19:56
by Oprofessionell
Spelar detta med T och H ngn roll? Fungerar det inte bara med dessa batteri man kan köpa som är gjorda för dessa spel?

Re: FAQ: Mega Drive-spel med sparfunktion (batteri)

PostPosted:21 Jan 2015, 20:50
by Tronin
Det vet jag inte, men antagligen spelat det roll. Personligen chansar jag inte utan står det H på originalbatteriet byter jag till ett nytt H.

Re: FAQ: Mega Drive-spel med sparfunktion (batteri)

PostPosted:22 Jan 2015, 16:56
by Oprofessionell
Vart köper ni dessa batterier och löder ni själva. Jag tänkte löda de nya batterierna.

Re: FAQ: Mega Drive-spel med sparfunktion (batteri)

PostPosted:22 Jan 2015, 17:55
by Tronin
När jag behövde CR2032H hittade jag dem på http://www.tme.eu/en/" onclick="window.open(this.href);return false;. Jag vet inte om de har alla typen, men det gick bra att beställda vad jag behövde från dem iaf.

Re: FAQ: Mega Drive-spel med sparfunktion (batteri)

PostPosted:22 Jan 2015, 23:18
by Zebbe
Monster World IV har flashminne.

Re: FAQ: Mega Drive-spel med sparfunktion (batteri)

PostPosted:23 Jan 2015, 13:35
by CloudMaster
Tror Tronin tog väck japanska titlarna från listan, men menar du inte Wonder Boy in Monster World? Både patchade och virtual console romen av MWIV använder sram iallafall