Forumet för dig som älskar Sega! 

• Senaste inköpen (Sega)

• Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
 #23517  by HVQ

Alltid trevligt med videos! Kul att du ändå har spelat många av de spel du köpt [thumbup]
 #23766  by Axus

Är avunsjuk på ditt Turrican Nikke! :D Hade spelen till Amiga när det begav sig, men sålde speldatorn, inklusive spel och massa joysticks etc för 200 kronor på 90-talet. Men, man ska inte gråta över spilld mjölk. ;)

Köpte den ovanliga PAL-utgåvan av Cannon Spike från Rotmosträdet här på Segalovers. :)

Image
Last edited by Axus on 10 Mar 2015, 22:06, edited 1 time in total.
 #23767  by Nikke

Tack så mycket :)
Vår Amiga ligger undanstuvad hos mina föräldrar, var längesen jag hade igång den dock. Är rädd att många av de piratade spelen inte längre fungerar.
 #23804  by Janone

Köpte en helt ny pal sega game gear link cable. :) 49kr tror jag den kostade, fanns fler på Seriebutiken i nyköping om någon har vägarna förbi.
 #23807  by Axus

Janone: Hur fungerar kabeln? Är det den man kopplar till TVn? Funderar på om det kan vara värt att skaffa till min defekta Game Gear som har trasig skärm. Men är kondensatorerna som är slut och är rädd för att fler saker ska sluta fungera med tiden.
 #23808  by Janone

Har inte tänkt använda den. :) Den är ju oanvänd. Men enligt interwebs så funkar den inte på det sättet.
 #23809  by Henke

Jag tror inte det finns en kabel för att koppla sin GG till en TV. Den "vanliga" kabeln är för att koppla saker TILL GGn.
Jag tror du måste modda för att spela GG-spel på TV.
 #23822  by HVQ

Första spelet i blivande Genesis samlingen :) Lite trist att jag varken har konsol eller TV att spela här. Är grymt sugen på att spela lite sega just nu :D
image.jpg
image.jpg (1.71 MiB) Viewed 10992 times
 #23831  by HVQ

Det var ingen dum idé Janone!! De är väl regionsfria dessutom? Nått man ska tänka på innan man köper en Nomad annars?
 #23832  by nissling

Nej, de är regionslåsta men går att modifiera.

De käkar batterier, om du inte visste om det. Har provat Zebbes Nomad några gånger och har varit allt annat än imponerad av skärmen. Skulle mycket hellre köpa en Psp eller liknande och köra emulator på den om jag ville spela Mega Drive ute i det vilda.
 #23833  by Zebbe

Min skärm är utbytt för att sluka mindre ström. Jag gillade den förra bättre, den var ljusare.
 #23835  by AlmostOriginal

Man kan spela en hel del PAL spel på dem ändå. [thumbup] Ska man använda dem ska man köpa en nätadapter så man slipper bli pank pga batteri konsumtionen.

Saker att tänka på: Testa så allt fungerar. Undvik exemplar som ser ut som dem har blivit vanvårdade. Då ska det inte vara några problem. Största problemet är väl att försöka hitta en till salu. :|
  • 1
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 107