Forumet för dig som älskar Sega! 

• FRÅGESTUND - Ställ era frågor om Mega Drive här!

• Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #7541  by HVQ

Cobra - The man with the psycho gun [thumbup] Har du sett serien eller är det spelet du kikat på?
 #7550  by HVQ

Kolla den svenska versionen där Tomas Bolme gör Cobras röst, en sann klassiker från barndomen.
 #7579  by Zebbe

Kom den rosa 2 player-Justifiern i Europa? Någon som har pics?
 #7580  by Tronin

Hmm. Känns inte som det, men jag vet inte.

"A second-player Justifier light gun, pink in color, was available only by mail order from Konami."

"Lethal Enforcers came with a mail away form (and took like 6 weeks to arrive, if I recall). That's the only way I knew of getting one."
 #7592  by Tronin

Precis, jag kör med MD1. Men kanske borde hålla ögonen öppna för båda då jag inte kan bestämma mig för vilken kombo som ser bäst ut.

Hur stor skillnad är det mellan CD1 o 2 när det gäller kvalité och prestanda?
 #7597  by Zebbe

Det är samma prestanda. Vad gäller kvalitet har jag hört att ettan ska kraja lättare. Har dock stött på en handfull ettor som funkar prima, så köper man en i fint skick kan man nog vara lugn.
 #7598  by nissling

Problemet med Mega CD 1 är att kondensatorerna rötar mer eller mindre vilket gör det till ett helvete att renovera, det är vad som har hänt med min. Jag rekommenderar tvåan då den är stabilare med hjälp av färre rörliga delar och priset såvida du köper den för att spela.
 #7602  by stattin

Tvåan är väl oftast billigare också.

Men inte lika frän 8-) och snygg som ettan. Bara som en sån sak att man kan öppna och stänga cd rälsen med handkontrollen är ett stort + i kanten på ettan.
Last edited by stattin on 12 Jun 2012, 22:37, edited 2 times in total.
 #7603  by Tronin

Ensam är CD1 snyggare utan tvekan, men i kombo med MD1 så är det inte lika självklart. Coolt att man kan öppna med kontrollen dock. Det visste jag inte om, men känns ändå som en onödig grej ;)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 26