Forumet för dig som älskar Sega! 

• Vägen mot en komplett Mega Drive EU PAL-samling

• Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
 #5639  by ManiaC

Rotmosträdet wrote:Njae, de vanliga som folk inte trodde kom här är ju:

Celtics, Hardball!, Hardball III, Thunder Force III, Mike Ditka osv. Inget av dem?
Jo thunder force 3 är INTE med här nej..dem andra är inräknade. Räknar du in Tf3 i dem 539 så är de det som "fattas" .. Har väl bara hittats en genesis version med en tysk manual i? celtics tänkte jag slänga in i listan... Men tycker de är svårt o veta. Visst har dem hittat några ex men det behöver ju inte betyda att det haft officiell release eller?
 #5642  by Otherworld

Jag personligen räknar inte det iaf. Jag vet inte om jag räknar Celtics heller, då det ju som bekant bara hittats två exemplar, så det skulle ju kunna röra sig om att det bara kom som promo till en del affärer eller nått liknande.
 #5648  by ManiaC

Ah de har man ju läst förr..

"Thunder Force III SEEMS to have been released in Europe after all..." Men bara med en manual, fortfarande genesis utgåva med en extra manual bara.

Men just med celtics, som han kommenterar "did get a release after all" Hur vet han det? Ja han har ett ex av spelet men det bevisar ju inte mer än så? det bevisar ju inte att de exemplaren är officiella standard releaser.
 #5916  by Rotmosträdet

Haha, min inkomst är inget att skryta med heller.

Försöker ha köpstopp hela tiden nu innan flytten men så hittar man hela tiden en rolig titel här eller där. MD-drogen.
 #5921  by ManiaC

Tror dock du slår ~3500/månad^^ :lol: Känner igen drogen, man vill bara få hem alla titlarna. Just nu har jag många av dem titlarna jag kan tänka mig att jag gillar påväg hem. Mest skittitlar kvar sen tycker jag, förutom dem dyrare som jag verkligen vill ha för spelets skull som t.ex. wily wars :) Men finns ju säkert många som kommer förvåna en och vara bra, lite gömda gem :)

Fast tittar ja igenom listan är där säkert ett bra gäng man vill ha^^ men inte som ja kommer på i huvudet^^ bara typ wily wars och landstalker, seperation anxiety, animated series som poppar upp just nu. jag fick ju ÄNTLIGEN mitt castlevania på tradden, har maxbjudit runt 499 på det spelet vartenda gång hur länge som helst och aldrig fått vinna det men nu så va det ingen som drog över för en gångs skull
 #5969  by TheSaint

Själv så vill man ju en dag ha en komplett samling eller iaf nära(nåt spel kanske är omöjligt att hitta?) men jag ser det på sikt lär ta några år minst, har idag ingen riktig koll på läget hur många spel man har, men får räkna dom snart när vi kommit i ordning efter att ha flyttat.
 #5977  by HVQ

fast det är ju bara en variant. nöjer man sig med den "vanligare" utgåvan blir det ju betydligt billigare :)
 #5978  by Otherworld

"Vanligare" utgåvan? Hur ser den vanligare utgåvan ut då? Jag har bara sett den blåa utgåvan och sen då classic utgåvan. Och av dom två så är det ju Classic utgåvan som är en variant.
 #5987  by HVQ

nja som jag ser det är både classic utgåvan och den blå varianter av samma spel och classic är ju den vanligare av de två ;)
 #5989  by ManiaC

Standard releasen är den blåa? classic kom senare och alltså en variant på standardreleasen? ;) Den första blåa är inte en variant, vad skulle den vara en variant på? Det fanns ingen annan när den släpptes ;) classic som kom senare är därmed en variant på den.. I princip alla samlar väl classic utgåvor för sig som en sidosamling.. Annars kan man ju göra likadant med alla spelen som hade en classic re-release :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11