Forumet för dig som älskar Sega! 

• Senaste inköpen (som inte är Sega)

• Senaste köp, värderingar och övrig samlardiskussioner
Senaste köp, värderingar och övrig samlardiskussioner
 #7904  by HVQ

Riktiga toplir [thumbup]

Ja den oranga ramen runt PC splen är inte vacker. Ta också o kolla in den ryska PC utgåvan av ME1 den är riktigt snygg!
 #7906  by Tronin

KotOR är verkligen en serie som åldras med värdighet. Synd bara att The Old Republic blev ett MMO. Nu planerades KotOR3 också att bli ett MMO innan det dumpades, men hade velat se ett nytt RPG.

Det ryska omslaget var fränt, men inte lika snyggt som standardutgåvan.
 #7907  by illm

Mitt senaste inköp. Hyffsat nöjd med det, måste jag säga. 8-)

" The Machine; Bride of Pin*Bot "

Image

Vad är det då som gör just detta värt att köpa?

Jävligt roligt bord trots ganska grunda regler, fantastiskt "tidigt 90s-tema" som fortfarande stänker lite 80-tal, helt sjukt bra ljud och det är inte minst en helt galen light show!

Se cirka 3 minuter utan att bryta;

Närbilder; kolla från 3:20 och framåt i den här filmen:

STORT TACK till Rucket som hängde med på min lilla road trip! [thumbup] Han kan även intyga hur sjukt mäktigt ljudet är i verkligheten - något som inte märks på någon av filmerna på nätet, tyvärr...

Den kostade dock en slant, så nu blir det lite Sega-vila ett tag...

Rucket: Ang att du gjorde om mina länkar till Youtube-embed. Det blir alltid så mesigt yttepyttesmått, så det var därför jag gjorde vanliga länkar. :) Hm. Min edit tog bort din kommentar... Oh well.
Last edited by illm on 05 Jul 2012, 21:27, edited 4 times in total.
 #7909  by Tronin

Sjukt mäktigt flipper [thumbup] Och hyfsat tungt. Tur att jag inte behövde bära så mkt :roll: Och kul att du nappade på idén med texten på lappen :lol:

Edit:
Orkar ni inte kolla på hela första klippet ovan MÅSTE ni åtminstone kika från 2:20 och framåt (ni kommer förstå vad jag menar).

Edit 2:
Av nån anledning vill bilden i inlägget ovan (det som förklarar idén som illm nappade på) visas längre. Märkligt. Länken är iaf https://dl.dropbox.com/u/5195983/Segalo ... ntebob.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
 #7911  by HVQ

jävlar vad nice [thumbup] antar att det kommer bli många timmar framför det nu :)
 #7913  by Tronin

Jag såg det inte först, men nu upptäckte jag att du fått bort både klistermärket över M-loggan och den lilla röda remsan som satt ovanför Bob-lappen. Bra jobbat [thumbup]
 #7916  by NGF

Jäklar vad cool 8-) Trevliga effekter minsann!
Har också varit intresserad av flipper ett tag nu men det får inte plats i min etta :(
Får man fråga vad det rör sig om för pengar för denna flipper? Har sett att det varierar mycket från 9k-35k för olika modeller.
 #7918  by illm

Spelet kostade 11k och är i lätt behov av rekondning, men mest på det visuella planet. Den spelar helt OK så vitt jag vet - svårt att jämföra. :)

Om ni känner er sugna på att testa, så finns det en riktigt bra simulator just nu till iPad/iPhone/Android/PS3/Xbox360 som heter Pinball Arcade.

Bride of Pinbot är en DLC (som inte finns ännu till Xbox, men kommer "snart") och kostar bara 22 kr. Lite mindre än vad jag betalade... ;)

Det enda som suger lite är nudge-funktionen på iOS. Den är mkt bättre på Xbox, men där finns å andra sidan inte mer än de fyra första borden ännu.
 #8004  by segafreaks

Senaste Inköp 2012-07-11:

Playstation Skylt i bra skick. Verkar dock vara lite gul i plasten:
Image

Image
Hoppas få nåt mer i slutet på veckan :good:
 #8052  by segafreaks

Har bara ställt upp dom :D
Lite ps1 lir har vi (över 100).
Har tänkt börja samla Mega Drive igen men vet inte om man vill köpa från Ebay då vi fått mkt tull senaste tiden.
 #8060  by HVQ

så länge som det är inom EU så slipper man ju tullen :)
 #8099  by HVQ

Darksiders är ett klockrent spel! Så pass bra att en platinum buckla var givet :)
 #8219  by segafreaks

Senaste inköpen 2012-08-04:

Lita blandat som kommit hem vi ligger dock lågt med samlandet just nu.

Bilder:

Lite blandat:
Image

Wonder Boy till GG:
Image

2st Nintendo VHS-filmer. Observera att den från 94 har ett coolt fodral:
Image

Lite Samlaralbum:
Image

Lite mera Samlaralbum av en annan sort:
Image

Och till sist (Denna har vi sökt länge länge länge):