Jag har fått hem SupraKillMinds och Bill's Tomato Game nu, samt även Zombi Terror till Mega-CD som jag dock ej testat ännu.
SupraKillMinds är ett kul pusselspel. Det är inte som t.ex. Tetris eller Columns, eftersom här faller inte block ner i en grop, utan istället förflyttar man dom från en centerbox till fyra andra boxar som är nedanför, ovanför, till vänster och till höger. Man ska göra hela ädelstenar, men har man redan t.ex. en bit för det nedre högre hörnet kan man inte sätta en likadan till där i samma box, då torskar man ett liv. Ädelstenarna ska helst ha fyra bitar av samma färg, då får man mest poäng. Det går på tid, ca 2 sekunder per bit. Spelet är väldigt simpelt och det finns bara ett spelsätt, men det är iaf. kul att spela.
Bill's Tomato Game var rätt kul det med. Pusselspel det också, fast helt annorlunda då man ska göra en väg för tomaten så han kommer i mål efter att man fyrat av honom med C-knappen. På vägen kan man placera olika föremål som gör att han t.ex studsar åt rätt håll, eftersom i de flesta fall är det något som gör att han blir ketchup om man inte placerar något föremål på vägen. Kul spel det också, bra musik av Matt Furniss. Irriterar mig dock på att lösenordet inte sparas i minnet på titelskärmen, så man måste spara alla lösen man ser innan varje ny bana.
zebulog.wordpress.com