Forumet för dig som älskar Sega! 

• Pier solar

• Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #907  by ManiaC

Även mitt ex av Pier solar sitter i tullen nu hvq^^ så störigt,,
Men nu har vi ju iaf en Pier solar tråd för att se det positivt :)
Last edited by Tronin on 22 May 2012, 22:36, edited 1 time in total. Reason: Låser och hänvisar till den här tråden: http://www.segalovers.se/viewtopic.php?f=47&t=1185
 #908  by HVQ

:D bara en tidsfråga innan något fastnade i tullen för min del, är nästan glad för att det inte var något dyrare.

Här är en länk till spelets hemsida
http://www.piersolar.com/

Ett måste för sega älskare/samlare inte varje dag man har chansen att lägga vantarna på ett nyproducerat MegaDrive spel, ett RPG dessutom :!:

någon som har mer info om spelet kanske vill berätta lite utförliga om det ;)
 #909  by Zebbe

Den där tullen sitter på exemplaret jag köpte åt brorsan i julklapp... Tullen vill tydligen ha något kontoutdrag och dessutom veta vad som finns i paketet. Då undrar jag varför dom inte öppnar det och tittar som dom har befogenhet till och brukar göra...? Idioter.

Men iaf. Jag började jobba på Pier Solar i början av 2008. Det släpptes i december förra året. Det är det största Mega Drive-spelet någonsin och det första som har en soundtrack-CD till Mega CD:n. Det är ett traditionellt rollspel liknande Lunar, Phantasy Star, Final Fantasy m. fl. Det har en del unika finesser, t.ex. några mini-spel, gather-systemet i striderna och finns på fem språk, och det finns tre på varje version. Jag är själv väldigt stolt och nöjd med spelet och tycker personligen, om jag själv får säga det, att det är det bästa RPG:t till Mega Drive efter Phantasy Star IV.
 #913  by HVQ

Zebbe wrote: Men iaf. Jag började jobba på Pier Solar i början av 2008. Det släpptes i december förra året. Det är det största Mega Drive-spelet någonsin och det första som har en soundtrack-CD till Mega CD:n. Det är ett traditionellt rollspel liknande Lunar, Phantasy Star, Final Fantasy m. fl. Det har en del unika finesser, t.ex. några mini-spel, gather-systemet i striderna och finns på fem språk, och det finns tre på varje version. Jag är själv väldigt stolt och nöjd med spelet och tycker personligen, om jag själv får säga det, att det är det bästa RPG:t till Mega Drive efter Phantasy Star IV.
Låter riktigt grymt, jag ser verkligen fram mot att spela det så får hoppas tullen släpper det snart.

Har Watermelon nått nytt projekt på gång nu när Pier Solar är färdigt?
 #914  by Zebbe

Det är klart att vi har nya projekt på gång :).
 #919  by HVQ

spännande :)
 #980  by HVQ

snyggt :ugeek:
 #982  by Zebbe

En Mega Drive 1 kan inte bli vackrare än den är, men iPhonen fick verkligen sig ett ansiktslyft ^^.
 #983  by HVQ

I dag låg en avi med avgift 182kr i lådan. Kan bara vara Pier Solar. jävla tullen att sitta och trycka på mitt exemplar :evil: Förhoppningsvis ska jag hinna hämta det på lunchen imorn 8-)
 #990  by nissling

Jag köpte mitt exemplar via Tototek och det skickades som gåva med värde på $20. Ett bra alternativ om man inte vill riskera tull, tog inte så lång tid med leveransen heller (typ en vecka). Har inte hunnit spela det särskilt mycket heller, knappt en halvtimma. Men det verkar bra.
 #1717  by Zebbe

Någon som sett en svensk recension av Pier Solar? Om inte, skriv gärna en själv :).
 #4881  by HVQ

Nu kan man beställa Pier Solar igen och förboka Pier Solar OST.

Ny sida har WM också (Zebbe kanske redan har berättat om det men isf har jag missat). Så alla som inte redan har Pier Solar borde passa på :)

http://www.magicalgamefactory.com/en/shop/" onclick="window.open(this.href);return false;
 #4882  by Tronin

Är det någon av er som har lirat Tales of Phantasia eller Secret of Mana 2 på SNES? Det vore intressant att få veta hur Pier Solar står sig mot dem, då jag anser det vara de två bästa RPG:na någonsin.
 #4897  by Zebbe

Jag har inte lirat dom så jag kan inte uttala mig ;).

Nu har det sålt slut igen, men man kan fortfarande förboka versionen som har portugisiska och spanska och även soundtracket.
 #4898  by Tronin

Men du kan nog berätta varför spelet är värt att köpa, vad som gör det till ett spelvärt spel ;)
 #4902  by Zebbe

Det är det största Mega Drive-spelet någonsin, det första som man kan spela musik-CD med samtidigt, det har ett unikt kampsystem, bra story med många roliga karaktärer, snygg grafik, mini-spel för upp till 4 spelare, skalning/rotation liknande det på Ataris Lynx mm. mm. mm. 7/10 är det lägsta betyget jag sett i en recension, de flesta ligger typ på 9/10. Och så säljer det slut hela tiden också, vi tvingas tillverka nya ex. gång på gång :mrgreen:.