Forumet för dig som älskar Sega! 

• Värderingstråden (Sega)

• Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
 #8295  by Zebbe

lindholm wrote:ok, du råkar inte ha dubbletter av dem då? En polare e sjukt sugen på ovanstående spel (själv vill jag bara ha kompletta...)
Tyvärr inte. Jag fick mina enstaka exemplar på Retro Gathering för något år sedan.
 #8321  by Tronin

Om det är någon som tvekar pga priset så är 299 ett bra pris med tanke på vad spelet går på i dagsläget.
 #9526  by Miztluren

Fick för ett tag sedan tag på ett exemplar av Street fighter 2 till master system (Tec Toy) Någon som har en aning om vad det är värt?
Lådan ser okej ut, men manual saknas.

Jag har även för mig att jag läst mig till att Golden axe warrior skulle vara sällsynt,
manualen har lite hundöron och det är en liten (3 mm?) spricka i genomskinliga plasten på omslaget, men annars är det ok.
värde gissningsvis?

Tycker det är svårt att sätta betyg på spelskicket i sånna här fall, tips tas gärna emot.
 #9528  by Tronin

Street Fighter II till Master System kom endast i Brasilien och är ett av de sista släppen till systemet. Värdet på svenska marknaden tror jag tyvärr inte är särskilt högt, men vänder man sig till amerikanska köpare gick det senaste boxade för knappt $75. Men då måste man ha i åtanke att de två tidigare gått för $13-33. Men ett rimligt värde bör ligga på 400-500 kr.

Osäker på Golden Axe Warrior, men runt 200 kr låter rimligt.

Är det något du har tänkt sälja eller bara vill kolla så du inte gjort en dålig affär?
 #9529  by Miztluren

Rucket: Tack så hemskt mycket för hjälpen. =)

Nej, jag är mest nyfiken, faktiskt..
Tänkte att ni pojkar verkar ha en oförskämt bra koll på saker, speciellt master system tycker jag verkar knepigt att hitta info om, även om jag vet att t.ex. Ilm samlat rätt friskt på det.

Bara att se det köra på en mastersystem är belöning nog..

Fick med det när jag köpte en master system 3:a(Dendär vigrå modellen som har inbyggda spel coh saker) för ett tag sedan..

Någon aning om vad värdet på den kan vara?
Orginalförpackning med all plast kvar(dock minns jag inte om det var skyddspåsar runt kontroller och maskin, emen lådan är intakt, innerplasten med. :)
 #9540  by Miztluren

Rucket: Okej.

De enda jag hittat med samma namn, verkar ha andra färger, annan design, och sakna Cartridgeport, Vilket ju gör dem tämligen värdelösa i min mening(okej, det finns 120 inbyggda spel, men det är väl kanske 30 av dem som är kul/bra)
Dock låter det ju som det rör sig om ngt. slags Mastersystem on a chiplösning, så det gör det ju något tristare.

Dessutom är strömsladden fastsatt i konsollen, så det blir inte så snyggt om man ställer upp den någonstans liksom.
Dock verkar det som den kör i PAL60 och det är ju jäkligt trevligt. :)
 #9541  by Tronin

Kikade runt lite nu och själva värdet på konsolen med kablage är inte så högt. Utan frakt kan du få en enhet för 150-300 kr från Brasilien. Med frakt lär det dock gå på det dubbla, så att sälja enheten i Sverige lär ge några extra hundringar. Med kartong, runt 1000 kr kanske?

Inte konstigt att den kör i PAL-60 då Brasilien kör PAL-60 och SMS III är deras variant på den europeiska SMS II.

Edit: Den modell du hittar är Master System 3, en nyproducerad goja och inte densamma som Master System III.
 #9543  by Miztluren

Det var värst vad du hittar information väl. =)

Jo precis, de kör PAL-M där, men jag tycker det är trevligt att se spelen i "mer korrekt" upplösning och hastighet. :)

Tack för all hjälp, Rucket. :)
 #9603  by Henke

Zebbe eller någon annan som har koll på 32x, jag blir inte klok på vad ett ex av Corpse Killer 32x PAL är värt.
Zebbe tar ju inte upp det som något dyrt spel i sin tråd om sin kompletta 32x samling, så då borde det väl inte vara så dyrt. Tittar jag runt på lite sidor står det mest om US versionen som ju är äckelvanlig och billig, men jag hittar inte mycket om PAL versionen. Någon sida skrev att den är ovanligare än US versionen men ändå inte lika ovanlig som Mega-cd versionen. Så allt tyder på att det inte är något speciellt.
Tittar man på Ebay är det dock helt annorlunda. US versionen är fortfarande billigast men PAL versionen är mycket mer sällsynt/dyr än Mega CD versionen.
 #9652  by Tronin

Jag skulle kunna tänka mig att ge 250 kr för det. Går det på Tradera brukar det gå för 3-400 kr.
 #9659  by PrivateJoker

AlmostOriginal wrote:Sega Mega CD i kartong + innerkartong. (Ingen övrig innredning eller manualer / papper)
Enhet + strömadapeter.
Sega Mega CD I eller II?
I : mycket pengar säger jag ;-)
II : 700-800?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 16