Forumet för dig som älskar Sega! 

• Senaste inköpen (som inte är Sega)

• Senaste köp, värderingar och övrig samlardiskussioner
Senaste köp, värderingar och övrig samlardiskussioner
 #9507  by Tronin

Ever heard 'bout the famous Gamate? :lol:

En gammal handhållen konsol från Taiwan som försökte konkurrera med Game Boy med sina klon-spel. Det gick inte så bra för dem, men artworken på deras boxar är underbar :mrgreen:
 #9509  by HVQ

Är det nått du samlar på Rucket eller bara ett fynd som du ska sälja vidare?
 #9511  by Tronin

Från början hade jag bara tänkt behålla de spel jag lirade som grabb, men med tanke på den snygga artworken och beroende på gameplay kan jag nog behålla majoriteten. Det är ju inte direkt lätt att hitta spelen.

Nästa mål är att hitta en fräsch boxad enhet, gärna modellen med den uppdaterade displayen. Galet svår att hitta!
 #9524  by Miztluren

Image

Pc Engine GT

Kunde bara inte låta bli, den har så mysigt ljud och skärmen är kanon jämfört med andra skärmar från samma tid..
 #9538  by Miztluren

Njä, handlade mer om att få ut lite bilder ur telefonen, och att jag tyckte det var lite lugnt på forumet när jag läst alla trådar ett par gånger.. ;-)

Vet ju att dethär är ett segaforum, men har löjligt förtjust i just pc-engine de senaste månaderna..
(Sega-kärleken går ju tillbaka sedan megadriven trillade in på svenska marknaden)
Ingen annan som besitter liknande känslor för denna märkligt mäktiga(och i sverige relativt okända) platform? =)
 #9637  by Miztluren

Fick en Vectrex igår.
(och om man kikar riktigt noga kan man se reflektionen av min skalp i skärmen ;-))
Image

Klart trevlig maskin för sin ålder, och den mjuuuuuuka vektorgrafiken är ganska jättemysig.. :)
 #9640  by HVQ

[thumbup] trevligt.
 #9641  by lindholm

nice Miztluren, Vectrex är riktigt mysig (även om spelen är av sämre kvalité). Måste köpa en sådan nån gång...
 #9642  by Miztluren

Lindholm: Det tycker jag definitivt du skall göra..

Det är svårt att förklara, men vectorskärmen gör verkligen att att är så otroligt mycket mer glödande och mjukt än någon video eller bild kan göra rättvisa.
Visst är spellistan gansak begränsad, men jag tror i ärlighetens namn inte man pallar sitta i ett mörkt rum och kika på dendär hur många timmar som helst, så spelen funkar fint för någon timmes underhållning per gång, och visst finns det endel bättre :)
 #9643  by lindholm

spelade det lite för några månader sedan, blev som sagt inte impad av spelen, men en riktigt tuff liten sag
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 70