För ca tio år sedan bodde jag en period i Malaysia vilket gjorde att jag passade på att besöka andra "närliggande" länder. Var vid ett tillfälle en riktig snabbis i Peking och blev runtsläpad på allehanda turistgrejer. Vid ett obevakat ögonblick fick jag syn på en liten shop som sålde TV-spel och rusade dit i ilfart. Till min förvåning sålde de uteslutande retroprylar och jag har sedan dess förstått att Kin ligger lite efter i generationerna. De hade Nomads och massor av spel för växelpengar men innan jag hann slå till blev jag åter ivägsläpad och jag antog att jag skulle ha tid att återvända dit. Så blev det emellertid inte, något jag ångrar bittert än idag.
Av en slump har min far börjat res med jobbet på äldre dagar och det blir oftast till Shanghai men även till Kina ibland. Tänkte jag skulle be honom köpa hem lite grejer men det är ju sjukt svårt att shoppa på avstånd.
Är det någon här som har koll på om det finns något värt att köpa i dessa TV-spelens U-länder? Eller är det bara dåliga kopior som inte är värda besväret? En klassiker är ju de där 100 i 1-kasetterna som man var så impad av som liten (men där spelen upprepades typ 5 gånger var med olika namn)
Någon här med lite kunskaper i denna snårskog?
Av en slump har min far börjat res med jobbet på äldre dagar och det blir oftast till Shanghai men även till Kina ibland. Tänkte jag skulle be honom köpa hem lite grejer men det är ju sjukt svårt att shoppa på avstånd.
Är det någon här som har koll på om det finns något värt att köpa i dessa TV-spelens U-länder? Eller är det bara dåliga kopior som inte är värda besväret? En klassiker är ju de där 100 i 1-kasetterna som man var så impad av som liten (men där spelen upprepades typ 5 gånger var med olika namn)
Någon här med lite kunskaper i denna snårskog?