Forumet för dig som älskar Sega! 

• FRÅGESTUND - Ställ era frågor om Mega Drive här!

• Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #7675  by Mulleboy

Har ett litet strul med Elitserien 95 jag fick hem idag med en del andra spel. Jag har mega drive 2 med mega cd 2 och 32x. Alla mega-spel jag hittills kört genom 32xan funkar felfritt. Men när jag ska köra elitserien 95 så funkar spelet bra vid uppstart och i menyer men när man startar ett spel så får man signalfel så spelare och isen flimrar i regnbågens färger. Detta sker inte om jag kör direkt via mega driven :-(. Någon som vet om elitserien är ett spel som inte är kompatibelt med 32x? Visst man kan ju ta av 32x:an, men jobbigt att hålla på så och koppla om varje gång :-(. Jag har dessutom ett speciellt skåp jag skräddarsytt där jag har konsolerna i så dom inte blir dammiga, så det är lite svårt att ändra sladdar och sånt där :P Jag har för övrigt en lcd-tv på 42 tum.
 #7682  by Zebbe

Virtua Racing är det enda officiellt släppta MD-spelet som inte funkar med 32X. Jag skulle rengöra alla kontakter och sånt med isopropylalkohol och prova igen. Mina Elitserien 95 och 96 funkar prima med 32X.
 #8110  by Mulleboy

Har skaffat pistolen till master system men får den inte att fungera :-(. Testat med flera olika spel. Verkar inte reagera alls på att man trycker på avtryckaren. Jag har kopplat upp mastern mot en tjockistv efter tipset om att lcd tv inte funkar. Men kan det vara så att min tjockis-tv är för ny också? var sista generationen av tjock-tv som kom samtidigt som plasma och lcd gjorde sitt antåg.
 #8135  by Tronin

Vad tusan är det här för adapter? Jag trodde den skulle göra så jag kunde lira NTSC på PAL, men icke. Det finns ingen switch på baksidan.
Attachments:
bild.JPG
bild.JPG (336.01 KiB) Viewed 12882 times
 #8136  by stattin

http://www.sega-16.com/forum/showthread ... nes/page82" onclick="window.open(this.href);return false;

Det verkar ju ska vara det du har tänkt dig, men den kanske inte fungerar.

Vad händer om du bara sätter i adaptern?
Har du rengjort den?

Passformen på såna här adaptrar brukar inte alltid vara den bästa, sitter den riktigt som den ska? Provat att vicka lite på den när mega driven är på?
 #8137  by Tronin

* Adaptern är i närapå nyskick, så någon rengöring behövdes inte, men jag har ändå putsat på kontaktytorna.

* När jag sätter i adaptern själv blir bilden bara svart, som att starta Segat utan spel i.

* Passformen är riktigt bra och spelen sitter tajt.

Den adaptern jag tror du tänker på från Sega-16 ser likadan ut framifrån, men jag misstänker att den på baksidan har en liten switch som adaptrar har. Av någon anledning har min adapter ingen sån switch.

Edit:
Nu läste jag precis "-not compatible with MD game region protected". Det verkar vara där skon klämmer. Adaptern klarar alltså inte av att spela de regionlåsta spelen. Har ett NTSC-lir som jag vill kunna spela, men det är regionlåst :cry:

Jag får helt enkelt fortsätta leta efter en Mega Key och sälja adaptern ovan.
 #8250  by Mickenes

Har fått tag på ett utav Sega classic collection till Mega drive. Denna version är med Flicky, Gunstar heroes samt två spel till.

Är detta ovanligt? Det är komplett med både kartong och manual.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 26