Janone wrote:Fick hem min Sega Mega Jet idag....
Så stora förhoppningar, har letat så länge efter att hitta en till ett schysst pris, säljaren (clie) har dock satt fast de medföljande lösa cartsen på framsidan av förpackningen (inte direkt på förp utan med ett lager bubbelplast om först) och sen slagit in allt i bubbelplast och bara tejpat ihop det. Dvs ingen kartong. :/ och då har framsidn tryckts in under posthanteringen, och ac adaptern har penetrerat framsidan och ett av hörnen har dragits upp.
Så jäkla besviken, mailade t.om Clie när jag betalade och bad honom att paketera det extra bra eftersom jag är petig med skicket. 
Edit. Mailade ju självfallet Clie innan jag skrev här, har precis fått svar om att han skickar mig en ny kartong! Trodde inte de växte på trän men nu är jag glad igen! 
<Jag citerar mig själv för att det här är fortsättningen av historien>
Fyhelvete vad besviken jag är.
Som ni ser ovan så fick jag hem en trash kartong och säljaren skulle skicka mig en ny så fort jag skickat upp den gamla kartongen.
Skickade upp den ungefär en vecka efter förra inlägget och efter ytterligare två veckor så var jag nu idag och hämtade ut "ersättnings" kartongen.
Så sjukt glad, skulle äntligen få ta innehållet och lägga det i sin box och sen ställa den på sin rättmätiga plats på hyllan.

Har sedan tidigare fått ett mail från Clie där han säger att brevet är under leverans och att boxen enligt honom är i bättre skick än den förra. Så mina förväntningar är stora.
Skuttade hem med brevet och väl hemma öppnade jag det, det som möter mig är en kartong som i mångt och mycket ser ÄNNU sämre ut än den förra.
I auktionsbeskrivningen så stod det
" Box is good except for one corner is a bit ripped."
så jag förväntade mig inga underverk och jag skulle sirekt accepterat en kartong som var i gott skick men med en reva i hörnet.
Det jag får är en kartong som har tre revor i vardera tre hörn, rester av klistermärken/prislappar (dvs att man tagit bort lappen men limmet suttit kvar ni vet) och där ena kortsidan är solblekt. :nogood:

](*,)
Är så besviken. Har självfallet mailat Clie igen och frågat hur vi löser det här, jag är absolut ingen känslig köpare och kräver inte "sanna skick" på grejerna när jag köper dem men de ska vara hela och rena i alla fall. I det här fallet har allt gått snett.
När jag vann produkten och mailade säljaren om att jag betalat så skrev jag även dit "Vänligen förpacka min vinst med omsorg, har väntat länge på att lägga en MegaJet till samlingen!

"
Trots det så kom den inlindad i bubbelplast med cartsen fasttejpade på framsidan (inte framsidan av kartongen utan framsidan av kartongen men utanpå bubbelplasten, så ingen tejp på kartongen!) och under frakten så har den tryckts till ordentligt. Något som inte skulle uppstått om säljaren lagt produkten i en låda från början.
Jag fixade en transportlåda till kartongen som jag använda när jag skickade upp lådan jag skulle få byta ut och jag betalade själv frakten för det, det är inga stora pengar men ändå, får tillbaka en ersättningsprodukt i lådan jag fixat som är i väsentligt sämre skick än som avbildades i auktionen och nu vet jag inte hur vi fortsätter det här.
Jag är i alla fall extremt besviken, i värsta fall får jag häva köpet och försöka leta någon annan stans, vilket stör mig då det känns som att jag är såååå nära att ha en komplett, boxad Mega jet i gott skick i samlingen...
Bra start på helgen.

Japon.se - Webbutiken för spelare av spelare!