Forumet för dig som älskar Sega! 

• Senaste inköpen (Sega)

• Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
 #5909  by bobnimbe

Är lite otålig och postar trots att det inte är hemma än.
Men jag hittade Miracle Warriors nästan komplett på Japanska. Det innebär kartong && TYG-kartan. Dock utan action-gubben, fast plasten till den är med så rent tekniskt kan jag stöpa en ny ;) .

Sedan passade jag på att haffa japanska spelguiderna med kartor till både Ys och MW. MWguiden är dock till Famicom versionen, vilket hade en helt annan overworld, men men.
 #5911  by Janone

Nope det kan du inte. :P Om du inte har en exakt kopia av gubben som du kan använda som gjutmall. :/
 #5917  by Janone

Hemma efter en arbetsresa till Danmark, känner lite oväntad lugn och ro...kanske är förkylningen som gör sig märkbar. :P

Tänkte i alla fall posta sakerna jag köpte i Japan. :)
Attachments:
misc.jpg
misc.jpg (132.14 KiB) Viewed 11657 times
sat.jpg
sat.jpg (188.58 KiB) Viewed 11657 times
sat bigbox.jpg
sat bigbox.jpg (147.47 KiB) Viewed 11657 times
dreamcast.jpg
dreamcast.jpg (271.06 KiB) Viewed 11657 times
tillbehör.jpg
tillbehör.jpg (189.11 KiB) Viewed 11657 times
 #5919  by bobnimbe

Ha! . Nice :) .
Nu blev jag avis.

Ska finnas en promoversion av spelet med slutbossen som figur, samt en tyg-poster med henne framför en inzoomning av kartan från de andra versionerna av spelet.

Haja no fuuin då såklart.
 #5941  by HVQ

fina spel janone [thumbup] var det lätt att fynda?
 #5943  by Janone

Random titlar fanns det gått om och om man föredrar famicom, sfc, ps, ps2 så var det extremt lätt, men då hade man inte hängt här eller hur? ;) Jämförde lite priser här och där och de var inte nämnvärt lägre där borta, dvs om man tittar på populära titlar såsom shooters, fighters osv.
 #5945  by Janone

Det var väl olika faktorer som spelade in. :P
För 5 år sedan när du var där så var det inte lika exploaterat av västerlänningar på besök, internet försäljningen var inte lika stor, nu är det ju jätte enkelt att beställa spel från en japansk hemsida, yenen har ökat i värde kontra kronan osv. Dessutom så rörde vi oss i Tokyos centrala delar med några små avstickare, mycket möjligt att man skulle kunna hittat mer om man hade mer tid och ja hängav sig till det helhjärtat. :) Men i dagsläget så är jag fruktansvärt nöjd med min resa, inte för att jag kunde köpa spel utan för att jag gjort den och att jag gjorde den i sällskap av fem vänner. Jag har upplevt, smakat och sett saker jag aldrig trodde jag skulle få uppleva. :) Åk till Japan gott folk!
 #5988  by HVQ

[thumbup] fina spel där rucket!
 #6045  by HVQ

[thumbup] kul med video som alltid :)
 #6244  by Tronin

Då fortsätter jag med förra veckans köp. Bara två spel, men ack så trevliga spel - iaf det ena (Pirates är inte testat ännu).
Attachments:
P3280001.JPG
P3280001.JPG (479.9 KiB) Viewed 11516 times
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 107