Forumet för dig som älskar Sega! 

• Mini Mega Drive

• Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #5717  by Mulleboy

Kolla vad jag köpte på Loppis för 10 kr, världens minsta Mega Drive :D.

6 spel inbyggd, Sonic och ett par fler. Faktiskt bra kvalitet på "konsolen" samt kontrollen, känns gediget. Spelen är identiska med riktiga förutom ljudet som verkar vara nedbantat till sämre kvalitet och är lite raspigt :P.
Attachments:
Liten och behändig :D
Liten och behändig :D
HPIM2866-2.jpg (432.09 KiB) Viewed 20984 times
 #5728  by Janone

Inte ägt något själv men tidigare varit inne på ett ex av dem man faktiskt kan spela sina egna spel på. Men har då fått rådet att inte köpa "skiten" eftersom produkten inte spelar upp varesig ljud eller bil korrekt, samt inte tar alla spel osv. :/ Som alla "Product on a chip" produkter så håller de tydligen inte måttet. Kul om du finner den användbar dock! :)
 #5729  by stattin

10 spänn hade man ju lätt lagt ut :)
men tyvärr så är det väl mest krafs det där, precis som med allt annat som dykt upp den senaste tiden. Har vart lite sugen på nån av dom här bärbara som kommit på senare tid, mest bara för att kunna spela när man gått och lagt sig.
 #5734  by Janone

Köp en Nomad istället då, den gör ju bra ifrån sig. Eller så köper du Sega Megadrive Collection till Psp. Fantastisk samling!
 #5757  by nissling

Jag minns att jag köpte en likadan när jag var 10-11 år. Hade inte spelat MD sedan jag gick på dagis och ville verkligen ha en igen så med den budgeten man hade på tidigt mellanstadie och knappt tillgång till internet så var det ett självklart val. Och jag minns att det var kul, inte för att den var precis som originalet utan för att jag hade saknat Sega't så mycket. Minns att jag brukade läsa brukshanvisningen till Md1 som jag hittade på vinden innan dess.
 #5762  by stattin

Janone wrote:Köp en Nomad istället då, den gör ju bra ifrån sig. Eller så köper du Sega Megadrive Collection till Psp. Fantastisk samling!
Jaoo.. iofs men dom verkar ju smått sällsynt. Funderar på tv inne i sovrummet annars.. en plattis på väggen och en hylla under.