Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Sabbade EA alla spel i PAL-versionerna?

  • Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #5565  by Rotmosträdet
 
Kassetterna och innehållet är väl samma i nästan alla EA:s spel till MD?

De försökte alltså inte höja tempot i ett enda spel?

Värsta exemplet på detta måste vara NHL 96, testa först Elitserien 96 och NHL 96 blir segt som tuggummi. Inte undra på att alla ville lira Elitserien förr i tiden, där går det ju undan!
 #5691  by Zebbe
 
I Shadow of the Beast är det tvärtom. Det är ett PAL-spel ursprungligen, så i 60 Hz går det för fort :).
 #5713  by illm
 
Haha, Shadow of the Beast är nog ett av Amiga-historiens mest överskattade spel. Rätt skönt att det fick möjligheten att lämna den arenan och kom ut på den stora där den fick slåss mot lite andra spel och man insåg vad det egentligen var för skit. :roll:

Ja, det var snyggt. Ja, Amiga-versionens musik är *verkligen* förträfflig, men sminkad gris är och förblir en gris. [thumbdown]

Megadrive-versionen är förvisso någorlunda spelbar, men musiken är totalt bortspolad...
 #5750  by Zebbe
 
Musiken och grafiken är helt fantastisk i SotB (Amiga-versionen alltså). Det var verkligen en revolution 1989, sådan estetik, samplingar och parallaxskrollning hade man inte varit med om tidigare. Att begära detsamma av även gameplayet är att be om för mycket, och det är ändå helt OK att spela tycker jag.