Forumet för dig som älskar Sega! 

• Förslag på förbättringar och allmänna synpunkter

• Frågor och nyheter rörande forumet
Frågor och nyheter rörande forumet
 #3502  by HVQ

[thumbup]

läser iofs alla trådar men är en bra funktion.
 #3976  by Tronin

Jag kan tycka att det borde finnas en FAQ-kategori i stil med den som finns på NESdb där man lägger in de trådar som har med moddning, reparation och liknande saker att göra.

I kategorin Mega Drive / Mega-CD / 32X finns det några trådar som skulle passa bra i en FAQ-kategori. Och jag tror det skulle bli lättare för en eventuell sökare att hitta rätt information mkt snabbare.

E: Och tråden Defekt / Modifiering / Reparation / Löd- Tråden borde kanske även flyttas till en sådan kategori.

E2: Även FAQ: Kablar & Ström som idag av någon anledning ligger i Samlarhörnan borde ligga i en FAQ-kategori.

E3: FAQ: Hur man kopplar ihop sitt SEGA med Tvn

E4: Sedan kan jag tycka att vissa trådar (ex. FAQ: Hur spela utländska Saturn-spel?) borde vara klistrade i sina respektive kategorier.
 #3980  by HVQ

Bra idé. [thumbup]
Håller med finns många bra trådar som skulle platsa i en FAQ kategori som annars lätt försvinner eftersom de sällan diskuteras i.
 #4064  by Tronin

#4069  by HVQ

tycker även att: Svensk inofficiell lista över utgivna .... spel. trådarna skulle passa bra in i FAQ kategorin.
 #4096  by Rotmosträdet

Kan inte lägga till en till bilaga, 3 är det maximala antalet bilagor per meddelande.
Vad sägs om att öka detta till 5 eller 10?

Öka gärna bildstorleken till 1 MB också, 500kb nu.
 #4240  by Tronin

Fick inte mina förslag vara med i FAQen? :cry: :P

Förresten går det i det mörka temat att få lite ljusare text när man citerar någon? Tycker det blir lite väl mörkt. (Tänker på texten "Citat: ...")
 #4380  by Zebbe

Jag tycker att Sticky-trådar borde ha en egen ikon (vetifan vad, nåt med Boogerman kanske? hehe). Jag orkar inte förklara varför just nu, ni förstår säkert ändå.
 #4381  by HVQ

Finns det om du använder den vita bakgrunden. Men håller med om att det vore fint även med den mörka.
 #4382  by Zebbe

Tack! Jag kör på den ett tag. Omväxling förnöjer :).
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12