Forumet för dig som älskar Sega! 

• Mitt första SEGA?

• Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #4372  by Zelda

Jag har spelat en jädra massa spel i mina dagar, men det har varit dåligt på Sega-fronten; ett Sonic till Windows 98 när jag var liten, men annars inget.

Vad tror ni skulle göra sig bra som första konsol + spel? Jag minns att jag tyckte bra om Sonic.

Släng upp Blocket/Tradera-länkar om ni vill, men det är inte säkert att jag köper något på stubben.

Tack!=)
 #4373  by NGF

Megadriven är en bra och pålitlig maskin att börja med. Flesta spelen kan man hitta billigt och det finns flera Sonictitlar. Kör på!
 #4374  by Zelda

NGF wrote:Megadriven är en bra och pålitlig maskin att börja med. Flesta spelen kan man hitta billigt och det finns flera Sonictitlar. Kör på!
Det tackar vi för!=) Vad säger resten av forumet?
 #4375  by ManiaC

Indeed, Mega drive tycker jag du ska satsa på. & välkommen hit :)

Vad gillar du för typ av spel? platform, shmups, rpg, beat m ups...

Sonic är ju iaf ett måste :D

E: När jag själv vill köpa något till en konsol jag inte alls har koll på brukar jag kolla typ nån liknande sån här video och sedan börja med det jag tycker ser intressant ut.. + det folk rekommenderar förstås :)
 #4377  by HVQ

Håller med föregående om att Mega Drive är en utmärkt konsol att starta med. Finns många bra spel till ett väldigt överkomligt pris. Finns converters för att spela master system spel på MD också. Tipps är att hålla lite koll på Game Worlds traderaauktioner så kan man plocka hem ett gäng bra spel tillsammans med konsol hyfsat billigt i ett och samma paket.

Sen måste man ju som Zelda-fantast testa Landstalker, det (enligt mig) bästa action rpgt till MD ;)
 #4383  by Zelda

Jag hittade en massa godis i 100-videon, hade t.ex ingen aning om att Zero Wing har sitt ursprung i Sega. Jag har alltid trott att "All your base-snubben" tillhört något förlegat gammalt datorspel, så där har vi ju ett givet köp!

Jag har fått för mig att Sega går jävligt billigt i Sverige ändå? Har varit nära att handla konsol från Game-World ett par gånger, men frakten gör ju att man ändå går +-0 i sista änden. Tyvärr så har jag även gått och blivit lite Sverige-skadad när det kommer till spel=P Och, jo. Zelda är det bästa jag vet, så Landstalker ska jag också ta och kolla upp!

Värdefulla tips^_^
 #4385  by NGF

Just Zero Wing är lite små-rare så det får man vara beredd att betala bra för :)
 #4389  by Zebbe

Ja, börja med Mega Drive, den är bäst.