Forumet för dig som älskar Sega! 

• Vilket Sonic-spel är bäst?

• Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD

Vilket Sonic-spel är bäst?

Sonic (MD)
10
24%
Sonic 2 (MD)
17
40%
Sonic CD (M-CD)
4
10%
Sonic Chaos (SMS)
1
2%
Sonic 3 (MD)
4
10%
Sonic & Knuckles (MD)
2
5%
Sonic 3D Blast (MD/Saturn)
No votes
0%
Sonic Blast (SMS)
No votes
0%
Sonic R (Saturn)
1
2%
Sonic Adventure (DC)
1
2%
Sonic Adventure 2 (DC/GC)
1
2%
Sonic Heroes (GC/Xbox/PS2)
No votes
0%
Shadow the Hedgehog (GC/Xbox/PS2)
No votes
0%
Sonic 2006 (360/PS2)
No votes
0%
Sonic Riders (GC/Xbox/PS2)
No votes
0%
Sonic Riders: Zero Gravity (Wii/PS2)
No votes
0%
Sonic Unleashed (Wii/360/PS3)
No votes
0%
Sonic and the Black Knight (Wii)
No votes
0%
Sonic 4 Ep 1 (Wii/360/PS3)
No votes
0%
Sonic Generations (360/PS3)
1
2%
 #4159  by Tronin

Omröstningen ville inte fungera i den föregående tråden, så jag gör ett nytt försök här helt enkelt.

Sonic har medverkat i otaliga spel, så jag hoppas ni har överseende med att alla inte kom med i omrösningen. Jag valde att prioritera de som kom till stationära konsoler, så varken Game Gear-, Game Boy-, Nintendo DS- eller PSP-spelen kom med. Sonic ska trots allt spelas på en stationär konsol, och då helst Sega Mega Drive ;) Men sedan finns det en del spin-offer och liknande spel som är borträknade.

Omröstningen består av 20 spel och varje medlem får två röster. Så sätt fart och rösta nu! :mrgreen:
 #4161  by Tronin

Jag har bara spelat det första Sonic-spelet och det kommer helt klart få en röst. Det är ett bra spel med väldigt mycket nostalgi, kan knappast bli bättre ;) Gillar grafiken och musiken [thumbup] Men jag väntar med att rösta tills jag har testat några fler av Sonic-spelen.
 #4211  by Batman666

Så Sonic 1 & 2 till SMS platsa inte? ;)

Jag röstade på 1an och 2an till MD, mycket för att jag är überkonservativ när det gäller Sonic och hävdar att det gick utför efter 2an. Sonic peakade 1992 så man kan lika gärna lägga ner eller släppa DLC till 2an :mrgreen:
 #4215  by Zebbe

Jag röstade på Sonic 2 MD och Sonic CD. Ja, sen gick det utför. Absolut snyggast design och bäst musik i de (ettan är också bra). Gillar inte att de övergav blockdesignen till det mer naturtrogna i Sonic 3 (& Knuckles). Sonic i 3D kommer inte i närheten av originalserien till MD. Jag spelar hellre Sonic 2 och Chaos på Master System än Sonic Generations (vilket jävla rehash).
 #4216  by HVQ

har inte spelat ens majoriteten av alla de där spelen men min röst går till Sonic 2
 #4233  by NGF

Även jag röstade på Sonic 1 och 2, bäst musik i dessa och klassiker, tror Sonic2 kommer ta hem detta utan mycket competition.
 #4242  by Tronin

Det man kan se än så länge är att alla är överens om att Sonic ska spelas på Sega [thumbup]

E: Ni som har röstat på DC, Saturn och SMS-spel får gärna berätta varför ni håller dessa högt och vad de tillför Sonic-serien. Vorde kul att veta för oss som inte har dessa konsoler.
 #9932  by Henke

Jag röstade på Sonic och Sonic 2. För mig kommer de i den ordningen också. Det kan vara nostalgifaktorn som talar, men jag tycker ettan är bäst. Fast jag tror de flesta som röstat 2an här också gjort det av nostalgi, det är väll inte så många som nyupptäckt sonic 2?