Jag var på Myrorna på Ystadvägen i Malmö och köpte en 8-bit NES-klonkonsol som heter Funstation
På kartongen står det Game Station M:i:III med en bild påTom Cruise.
Kartongen var sliten, men spelet var oöppnat och inplastat. det kostade 125 kronor och jag har studentlegitimation så då får man alltid 10% rabatt på Myrorna så det blev 113 kronor som jag betalade för denna skräpkonsol.
Den ser ut som en Playstation PS One och har likadana kontakter och uttag som Sega Master System, Sega Mega drive, Commodore 64 och Amiga 500. Jag provade att koppla in mina Master System och Mega Drive handkontroler, men dom fungerade inte.
Konsolen hade såklart även en grå ljuspistol som ser ut som en Walther PPK som tyska polisen och James Bond brukar ha. Handkontrollerna som också är gråa precis som konsolen ser ut som Playstation 1 handkontroller. Man fick även med en AV-kabel och en amerikansk elkontakt, men jag kollade in min Mini Mega Drive elsladd och det var samma voltstyrka osv, så den funkade perfekt.
Man fick även med en grå rundad liten spelkassett som heter 999999 in 1 Super Game, coolt, med så många spel. Men när jag starade konsolen så står det Olympic 2000 999999 in 1, men spelkassetten innehåller bara 5 gamla NES-spel som är Super Mario Bros, FIFA Soccer 2000 som bara är gamla Socccer till NES, Olympic 2000 som bara är Track & Field, Duck Hunt och Galaxian.
Sen så kan man typ börja på vilken bara man vill och det finns modifierade Super Mario Bros varianter som Moon Mario som typ svävar när man hoppar osv. Spelkasssetten är några millimeter kortade än en vanlig Famicom spelkassett så det går varken att sätta i Famicom eller NES spelkassetter i konsolen.
Här är några bilder som jag har fotograferat