Forumet för dig som älskar Sega! 

• Senaste inköpen (som inte är Sega)

• Senaste köp, värderingar och övrig samlardiskussioner
Senaste köp, värderingar och övrig samlardiskussioner
 #30832  by GoryGlory

Idag kom äntligen Splatter House på Famicom Bootlegspelkasssett [thumbup]

Jag köpte spelet av säljaren GameSis från Kina via AliExpress.com
Det tog 23 dagar att få hem spelet

Spelet kostade 7 US-Dollar med fri frakt

Spelet kommer i en röd 60 pins spelkassett med en färgglad etikett
Kul då bootlegkassetter brukar komma i gula 60 pins spelkassetter

Spelkassetten med Game Converter

Image

Spelmenyn

Image
 #30913  by Otherworld

Fick hem detta förra veckan. Har tänkt köpa lite nice NES spel o spela. Men kommer nöja mig med kassetter endast. För dyrt med kompletta och känner att jag inte behöver det med till NES :P

Image
 #31051  by GoryGlory

Oj så kul med Chip & Dale på NES [thumbup]
Jag har både ettan och tvåan på multikassett

Hej

Idag kom äntligen The Jetsons - Cogswells Caper på Famicompirat som kostade 6,43 US-Dollar med fri frakt som jag beställde för 35 dagar sedan från säljaren Game Sis från Kina via AliExpress [thumbup]

Kul att spelkassetten kom i en orange kassett då Famicompiratkassetter oftast kommer i gula kassetter :)

Spelkassetten

Image

Startmenyn

Image
 #31054  by segasonic

Vad fick du ge för det, AlmostOriginal? :P
 #31058  by GoryGlory

NGF >> Tack, ja det verkar som att Jetsons verkar vara ett av de bättre NES-spelen [thumbup]
Det känns som att dom bästa NES-spelen kom på tidigt 1990-tal :)

AlmostOriginal >> Oj så du köpte det på lös NES-spelkassett för 500 kr
Jag kollade lite på eBay och det går för över 1000 kronor som komplett
Sen så verkar spelet vara lite ovanligt.

Jag spelade det lite och det verkar riktigt kul, det påminner lite om Chip & Dale
Jag vill förska att få tag på alla dom roligaste NES-spelen, jag har Tiny Toons, Tale Spin, Darkwing Duck, Duck Tales 1 & 2 osv på multikassetter :)
 #31061  by GoryGlory

xiaoyangguang >> Jag ger Jetsons en chans, jo jag vet att det liknar Piff & Puff med att man kan ta upp trälådor och annat och använda som vapen 8-)

The gameplay has been compared to Chip 'n Dale Rescue Rangers for it's throwing object-focused gameplay style. Despite featuring unlimited continues, it's difficulty is noticeably high.

Källa
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Jetso ... %27s_Caper" onclick="window.open(this.href);return false;!
 #31065  by lindholm

Gory: är det inte smidigare ätt köpa en everdrive/powerpak istället för att köpa piratkasseter titt som tätt?
  • 1
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 70