Forumet för dig som älskar Sega! 

• Senaste inköpen (Sega)

• Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
 #30124  by ManiaC

Commando wrote:Vann också spelet Chakan till MD. Såg coolt ut under dom 15 sekunderna jag efterforskade på youtube innan budet lades. Jag har troligen hittat spelet som kommer ge mig en hjärnblödning... ska visst vara svårt och oförlåtande. Helt utan chekpoints...
Fina inköp! Hur går det med Chakan? :mrgreen:
 #30134  by Commando

Ska inte påstå att jag spelat särskilt mycket. Men det jag har spelat har slutat i ragequit än så länge. ;)
Last edited by Tronin on 29 Jul 2016, 21:52, edited 1 time in total. Reason: Citera inte det senaste inlägget.
 #30263  by rixard

Då min SMD2 inte fungerar som den ska (misstänker reset-knappen) så började jag kika runt lite efter en SMD1. Hittade och köpte en på tradera, blev lite mer pengar än vad jag hoppats på men det är en High Def.-modell.

Jag har lite frågor om och kring Mega Drive, men jag ska försöka hitta lämplig tråd för det först :D
 #30275  by Commando

Har kommit över några fina titlar till mitt SMS den senaste tiden.

-Cloud Master, ingen tidigare relation men ser mysigt ut och jag har läst gott om det.
-Moonwalker (komplett), nästan det enda arkad minnet jag har som liten. Spelade detta på en camping i halmstad som liten.
-Papperboy. Ett riktigt hatobjekt som jag hade till mitt SMS som liten men troligen bytte bort mot nått roligare =)
-Psychic world.(komplett) En kompis hade detta och jag har alltid velat ha det. Sjukt bra musik och vad jag minns ett schysst power up system. Ser fram emot att dra igång detta!
- Altered beast. Ingen tidigare relation. Men en klassisk titel jag ser fram emot att upptäcka.
 #30313  by Commando

Tack goryglory, ja det var en liten satsning på "bra" spel. Det blir lätt att man samlar på mängd och inte spets ibland. Kände jag behövde välja lite dyrare saker denna gången.
 #30368  by Commando

Nya köp till SMS

- Indiana Jones, hade detta som liten, men måste ha bytt bort det (?) ska vara svårt. Tycker det ser jäkligt snyggt ut dock.

- Sonic Chaos Ingen tidigare erfarenhet. Men man ska kunna "spinna" verkar det som?

- Quartet, haffade det när det dök upp hos gameworlds auktioner. Har inte sett den titeln innan ute på tradera så läget var rätt.

Någon rackare stal Rock n roll racing till MD framför ögonen på mig på tradera :x
Jäkla snipare! =)
Annars hade jag haft det på listan med. :D
 #30406  by Commando

Ja, det är så jävla bra!
En kompis hade spelet och eftersom det var hans, fick han alltid välja "gubbe". Han var alltid snake, så jag fick alltid vara nån annan. Företrädelsevis tarquin. Han är en diciplinera gamer med kärlek för att vinna... Jag mer en sjutgalen madman som gärna kör åt fel håll i alla bilspel bara för att smälla och förstöra.
Varje session slutade med att han race:ade runt med full upgrade på motor och annat viktigt medans jag stod och väntade på att få skjuta honom när han varvade mig... :D

Ah, thoose where the days..
 #30449  by ChrilleOden

Första besöket på Retrospelsfestivalen i Malmö, gruppbild och en hel del inköp av Sega!

Probotector, piratkasett och kompletta spel enligt nedan.

Master system:
Aladdin
Asterix
Deep Duck Trouble

Megadrive:
Fantasy Zone
Rocket Knight Adventures

Väldigt nöjd med dagen, definitivt inte sista gången jag besöker Malmö, imorgon ska det spelas!
 #30464  by Janone

ChrilleOden wrote:Första besöket på Retrospelsfestivalen i Malmö, gruppbild och en hel del inköp av Sega.

Väldigt nöjd med dagen, definitivt inte sista gången jag besöker Malmö, imorgon ska det spelas!
Rsf2017! Let'S do this! Gruppbild igen!
  • 1
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 107