Forumet för dig som älskar Sega! 

• Senaste inköpen (som inte är Sega)

• Senaste köp, värderingar och övrig samlardiskussioner
Senaste köp, värderingar och övrig samlardiskussioner
 #28964  by lindholm

Fick nyligen hem ett PCB med Ghost n goblins (boot) (samt eprommar för att ändra det till makaimura)

ett par kassa bilder:
Image

Image
 #29076  by GoryGlory

Jag var på Sci-fimässan i Malmö och köpte [thumbup]

Super Wonderful Mario 32 in 1 Famicom multipiratkassett för 100 kronor

Den innehåller Super Mario Bros 1, 2, 3, Mario Bros, Adventure Island, Galaxian, och Tank

Multikassetten utan adapter/konverter

Image

Så här ser menyn ut

Image
Last edited by GoryGlory on 06 Mar 2016, 16:26, edited 2 times in total.
 #29078  by Tronin

GoryGlory wrote:Andventure Island som är nog ett ROM Hack eller nedbantning av Super Adventure Island till Super Nintendo
Det kom fyra Adventure Island-spel till NES.
 #29093  by GoryGlory

AlmostOriginal >> Ja tyvärr så innehåller multikassetter bara några enstaka spel där man kan starta i princip påvilken bana man vill på, som i mitt fall med Tank.

På mitt Super Mario Bros 3 på denna multikasset så startar man med 40 extraliv och all text i spelet är på japanska.

Kul att du också ska köpa en multikassett. [thumbup]
 #29149  by carlsson

Jag har typ sex multipirater till Famicom:
  • 2 st av samma typ som ovan, alltså med c:a 5 spel och 50 uppdateringar av dem. Ganska värdelöst, men jag fick i alla fall tag på en Ice Climber och några fler på det sättet.
  • 2 st likadana av cartridget som medföljde klonen Mebeteck. Det innehåller c:a 60 st unika spel varav bara enstaka (*) är Nintendos egna. Ingen Mario, Zelda, Megaman, Donkey Kong eller liknande, men många andra trevliga spel.
  • 1 st cartridge 190-in-1 som består av c:a 80-90 unika spel inklusive SMB1 etc, samt resten hackade versioner av samma spel. Det köpte jag på Retro-Games i höstas i en deal med tre spel för en hundring.
  • 1 st cartridge som kommer från en arabisk tangentbordsklon, dvs en NOAC inbyggd i ett PC-liknande tangentbord. Det cartridget innehåller en del unika program som nyttjar tangentbordet, samt lite SMB, Track & Field m.m. Dessvärre väljer man spel genom att trycka på tangentbordet, så det fungerar inte så bra i andra maskiner.
Sedan har jag en Mega-Joy II, fast det är ju en enhet med allt inbyggt så det räknas inte som piratcartridge.

(*) Som bekant finns ingen lock-out i Famicom, vilket möjliggjorde för alla tillverkare att göra spel till den, till skillnad från NES.
 #29412  by Bondmaster

Köpte detta idag för 40:-
1:-kr per spel
Plus 5 wii spel som inte kom med på bilden som var till en vän
Attachments:
image.jpeg
image.jpeg (2.02 MiB) Viewed 11465 times
  • 1
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43