Forumet för dig som älskar Sega! 

• Otherworld's Mega Drive Countdown tråd!

• Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
 #28452  by Otherworld

Kom idag på posten :) Ett spel som glidit mig ur fingrarna flera gånger. Det var i det paketet som försvann i posten i somras. Har hittat kassetten på en second hand engång, köpte inte det. Sen några månader hittade jag fodralet utan manual och spel på en annan second hand. Och det måste vara ett av mina favoritomslag av alla MD spel :)

Image

60 Kvar
 #28460  by Lirod

Jäklar vad coolt! Spelen du nämner i förstainlägget, varför räknas inte de? Jag är insnöad på SCN och kan inte dessa SEGA-grejer tyvärr.
 #28461  by Otherworld

Lakers Vs. Celtics finns bara i runt 5-6 kända exemplar, ett utav dom saknar manual. För drygt 3 år sedan så hittades det första kompletta. Innan dess cirkulerade det endast kassetter i överflöd. Är ett Electronic Arts så kassetten ser likadan ut som USA versionen. Står tom Genesis på dom. EA var för lata för att göra nya kassetter, så alla PAL EA spel har samma kassetter som USA. Så innan det första hittades så var det ingen som visste om det verkligen släppts eller ej i EU. Samtliga som nu hittats kompletta har hittats i England, så jag tror det rör sig om nån sorts promo som aldrig kom längre än till vissa spelaffärer eller så. Ingen vet med säkerhet. Behöver inte nämna heller att när ett ex väl säljs så är det dyrt.. Men det räknas till det fulla setet dock.

Thunder Force III Släppte dom Genesis utgåvan här i EU, med en extra a4 manual på vissa enskilda språk. Så det är ingen fullskalig PAL utgåva. Finns med tysk och fransk extra manual vad jag vet. Dock så har det diskuterats mycket om att det inte behövde nån extra manual för att släppas i England, och det finns recensioner och release datum i gamla engelska speltidningar, så det verkar som det släpptes där med, fast utan nån extra manual. Så i princip Genesis utgåvan. Men det är ju den med extra manual som man vill ha för att verkligen känna att man har rätt utgåva >_>
 #28477  by Otherworld

Jag fick mitt MD när jag fyllde sex år 1993, och då ingick EA Sports Double Header till konsollen, och så fick jag World of Illusion och Ecco samtidigt. Så dom tre var mina första :)
Mina kusiner hade Sonic 1 o 2, Zoom, Dizzy, mortal kombat 2, alla Micro machines mm så dom lånade jag av dom vääääldigt mycket. Så nått av dom var det allra första MD spelet jag spelade hemma hos dom innan jag fick mitt egna :P
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 14