Jag tror nog Trooper menar dom flesta spel och inte spel såsom "Barbie" eller diverse superskräptitel till tex wii/ds osv. Det är väldigt stor skillnad mellan att vilja ha tex en komplett nes/snes/gb/gbc/SMS/MD/SAT/DC samling mfl än att vilja ha en helt komplett ps3/wii/wii u/ds/3ds samling mfl då dagens barn spel är löjliga och infantila jämfört med retro "barnspel".
Så resonerar i vart fall jag,
Utav alla ps3 spel som finns vill jag ha dom flesta titlar förrutom eventuellt singstar spelen (inte bestämt mig ännu) samt barnspelen osv. Att det dyker in något enstaka 3/10 spel rör mig inte i ryggen, jag har ändå betydligt fler jätte bra titlar än flesta andra samlare iaf.
Man behöver inte vilja spela alla spel heller, det kan vara en barndomsdröm om att äga ett eget bibliotek utav spel. Det förminskar oss som inte väljer samma väg som mainstream samlarna att tala om det som det alltid vore ett inre tvång att samla såsom vi gör. Vi kanske vill göra det vi gör?
För mig är det ännu rörigare då jag gillar gamla datorer riktigt mkt, samt vintage. Så blir en hel del grejer. När jag har 15000 spel så vill jag ha 30000 så vill jag ha 45000...