En del utav min RSM loot
Megadrive spelen i hög var tydligen i sämre skick än jag snabbkollade och trodde att det var. Sedan har boxen blivit skadad under frakt. Det andra hade jag missat att det var tyska där bak.. Pfft.. Aja.. (gett bort dom 2 spelen till en bekant som bara bryr sig om att spela)
Dagen efter RSM på flygplatsen samt 2 dagar efter RSM:
Köpte ett barndomslir (Mazin Wars) jag kom på namnet på först för typ en månad sedan som jag sökt efter i typ 15-20 år.. Kanske lite halvhjärtad sökning dock pga att det inte finns så vansinnigt många megadrive lir... Inhandlade japanska utgåvan då den är billig samt 2 andra braiga titlar!
Kom att tänka på en sak. Vet ni om spelen kan ta skada av plasten runt om spelen? Tänker på om det över en längre period kan skada pappkartongen typ?
Funderar på om jag ska ta av plasten och sätta dem i skyddsboxar istället, yeay or nay?
Plast som åldras avger syra med lågt PH värde som kan skada papper. Men tror det är på väldigt lång sikt så nej jag skulle absolut inte plasta av nya spel. Åtminstone fördjupa dig ordentligt i ämnet först.
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."
Jo precis vad jag tänkte, att det kan skada pappret på sikt alltså. Men det kanske tar flera hundra år? haha!
Nej, får nog ta och forska lite i papper och plast känner jag
Jag var precis på Game på Jägersro Center i Malmö och köpte några Segaspel Även dom hade såklart 40% rabatt på alla spel
Great Golf - Sega Master System Spel med spelkassett och box med instick och flärp Lite lustigt att det står The Mega Cartridge fast att det är ett Master System spel
World Grand Prix - Sega Master System Spel med spelkassett och box med instick och flärp Lite lustigt att det står The Mega Cartridge fast att det är ett Master System spel