Forumet för dig som älskar Sega! 

• Senaste inköpen (som inte är Sega)

• Senaste köp, värderingar och övrig samlardiskussioner
Senaste köp, värderingar och övrig samlardiskussioner
 #24407  by Axus

Tack Almost! :)
Blev faktiskt mest Persona Q på New 3DS igår. Jag är riktigt nöjd med konsolköpet, då jag mått lite illa av bilduppdateringen och den lilla skärmen som originalet har. Ger ungefär samma känsla som när man köpt en större och bättre TV. :)
 #24412  by AlmostOriginal

Jag har tyvärr inte hunnit provat New 3DS än. :( Dock har jag provat dem tidigare modellerna. Den första hade för liten skärm. Medans XL var helt klart det naturliga valet då. Ska kolla upp Persona Q i alla fall :) Tack för att du delar med dig.
 #24416  by Axus

Jag tänkte först att köpet var onödigt, men det känns som en helt ny konsol. :) Har väl ett 50-tal spel till konsolen, men kan inte ens komma på fem stycken som jag spelat i mer än fem, sex timmar pga att jag inte gillade skärmarna och bilduppdateringen för originalet. Känner inte alls att bilden blir utdragen med New 3DS som vissa har klagat på, men då har jag iof bara spelat ett spel än så länge.

Har du spelat Persona 3 och/eller 4 AlmostOriginal? Isf finns det mycket i Persona Q som lockar (av det jag spelat hittills iaf.) Det är säkert intressant ändå, men man kan välja vilket av spelen som handlingen ska kretsa kring - och det blir en härlig nostalgitripp (om man kan säga det om spel från PS2-tiden.)
 #24662  by Fia

Var på en liten loppis i lördags å hittade ett svenskt gameboy med tillhörande "pappersbevis" Fick även ett spel (pokemon silver edition) med på köpet för 30kr.
Kul å kunna fynda lite, börjar bli svårt med fynd på loppisar nu för tiden..
Attachments:
bild 1.JPG
bild 1.JPG (35.19 KiB) Viewed 11630 times
 #24668  by segasonic

Vilket nummer fick du? (Står på lappen.)
 #24671  by Fia

Jag är nu stolt innehavare av nr 2158 av 3000. Hade tänkt å leta en Sverige gameboy, för jag har saknat en i min samling länge, men nu löste det sig billigt å bra [thumbup]
 #24677  by Axus

Härligt klipp Fia! :)

Håller med om att det är svårt att fynda på loppis nu för tiden. Har nästan slutat gå på sådana. Förut var favoritstället Täby-loppisen (den stora vid Täby Galopp,) men nu är det alldeles för många som köper spel där. Är mest uppköpare också, och de roffar ju åt sig allt oavsett vad det är för titlar. Har blivit en oerhört hätsk stämning där också, och det har till och med blivit slagsmål vid något tillfälle.

Förut hittade jag bland annat Rapid Reload och ett gäng andra PSOne-shooters där för fem kronor styck, men det är omöjligt nu för tiden.
 #24704  by Fia

Ja Täby, Solvalla å Liljeholms loppisen går jag aldrig på..det är ju som sagt helt tragisk där. Har t.om. hört att folk har börjat sova över utanför så de kan vara först på plats :shock:
Jag håller mig till små loppisar å sen har jag lite krokar ute i second hand butiker, annars blir det inte mycket fynd för mig..
 #24807  by Axus

Fia: Haha sova över? Fyfan vad jobbigt det låter.

Metroidvania-plattformaren Sayonara Umihara Kawase: Chirari (köpt från Play-Asia) dök upp idag samtidigt som jag fick hem PS TV (från Spelbutiken.)

Image

En The Legend of Zelda: A Link to the Past-kartong som jag hittade för ett tag sedan.

Image
 #24818  by Axus

Tack AlmostO! :)

Jag gissar på det, men vill nog behålla den ändå faktiskt även om det är Nintendo (som jag ofta tycker är väldigt överprisat.) Undantaget skulle vara om någon skulle vilja byta något ovanligt och Sega-relaterat någon gång.
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 70