Forumet för dig som älskar Sega! 

• Senaste inköpen (Sega)

• Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
 #23837  by HVQ

Tack för tipsen :)

Psp tanken har slagit mig också men vill kunna spela de spelen jag köper så därför blir nomad ett bättre allternativ. Att de slukar batteri har jag nog räknat men så länge man kan spela den med adapter så är det huvudsaken. Har ju en tvååring att hålla reda på och underhålla när vi är på resa så räknar inte med sån lyx att få spela när jag är hemifrån :P

Finns ett gäng på eBay, kan ju inte testa dem så får lita på att de fungerar. Priset verkar ligga runt 100$ så får ta och fundera lite.
 #23895  by Axus

Hade alla utom Strider, Desert Strike som TinyToon sedan tidigare, men de ingick i ett större paketköp. Någon som har koll på ifall Desert Strike och TinyToon är original eller ej? Hittade inte någon kartongutgåva när jag sökte efter Desert Strike (fast jag kanske inte var så noggrann.)
Image
Last edited by Axus on 15 Mar 2015, 19:19, edited 1 time in total.
 #23896  by Tronin

Tiny Toon är en pirat, resten är original. Desert Strike kom i både plast och kartong i USA.
 #23897  by Axus

Tack Tronin! Någon koll på vilket som är ovanligast, kartongversionen eller den vanliga?
 #23901  by Tronin

Kartongutgåvan är ovanligare, men värdemässigt är det ingen större skillnad mellan de två versionerna.
 #23910  by nissling

Båda kommer att fungera. Om man startar Streets of Rage 2 i en japansk konsol får man den japanska versionen f.ö.
 #23919  by Tronin

nissling wrote:Båda kommer att fungera.
Precis. Desert Strike är ett EA-spel, så det är exakt samma kassett som såldes i Europa och Strider kom 1990 vilket i nio fall av tio innebär att det inte är regionslåst.
 #23922  by HVQ

Janone wrote:HVQ: Ja join the nomad club! GOGOGO! :D

Now a proud member of the Nomad club!

Bilder kommer när jag fått hem den :D Riktig sugen på att spela nu. Har även köpt några mer spel, bilder kommer även där.
 #23938  by HVQ

Priset kändes helt ok, väntar och ser på skick etc när den är hemma. Tror jag budade på fem olika som jag inte vann först.
 #23941  by Janone

Kul Hvq. :)

Själv fick jag hem lite gamegear spel idag. :)
Ristar var kul att slänga in i samlingen, sedan ska jag kolla om jag kan skickuppgradera eller om resten slängs i säljs högen.
 #23943  by HVQ

Nice Janone [thumbup] hur många GG spel har du i samlingen?

Lite Genesis har tillkommit här.
image.jpg
image.jpg (1.78 MiB) Viewed 10743 times
 #23948  by Janone

HVQ wrote:Nice Janone [thumbup] hur många GG spel har du i samlingen?
Bra fråga. 80-90 stycken kanske. Merparten är Pal utgåvor, räknar bara spel med minst box, vet inte om några av mina saknar manual inte så bra koll på samlingen. :)
  • 1
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 107