Jag måste varit 10 när den lanserades i Europa. Minns inte hur efter dom var i Sverige men senast 91 skulle jag tippa på.
Som medlem i Playmix/Brio's Sega-klubb fick man ett reklamblad och lite erbjudanden en gång i månaden ungefär. Det var i princip ett a4-reklamblad för de senaste spelen. Dom tillhandahöll exempelvis prenumeration på engelska Sega Power.
Hursom, när megadrive släpptes damp det ner ett reklamblad. Tidningen Hemdator Nytt skrev lite om det som nämnt. Och så PANG. Inga köer eller någonting. Den bara fanns att skaffa. Som det var på den tiden. Det här med köer var något folk började göra först när star wars episode 1 släpptes 1999, för att det gjorde deras idoler i USA.
Spel som var med i släppet var, som jag minns, Alt. Beast (fick man till konsollen) , Super Hang On, Ghouls n Ghosts, Alex Kidd, Golden Axe .. . Ghouls'n'Ghost med sin mega blaffe första boss var headlinearn på reklambladen iaf.
Första spelet jag hyrde var Ghostbusters, det var nog i samband med att det fanns att hyra. Eftersom Europareleasen var rätt sen och Sverigereleasen ännu senare fanns det rätt mycket spel direkt. WonderBoy 3:Monster Lair var nästa spel.
Köpte aldrig något Megadrive dock. Var svårt att motivera när jag redan hade ett Master System, men jag brukade hyra nån gång i månaden varpå jag körde igenom en hel del spel när det begav sig.