Forumet för dig som älskar Sega! 

• Senaste inköpen (som inte är Sega)

• Senaste köp, värderingar och övrig samlardiskussioner
Senaste köp, värderingar och övrig samlardiskussioner
 #22832  by AlmostOriginal

WP_20150205_16_35_45_Pro.jpg
WP_20150205_16_35_45_Pro.jpg (1.64 MiB) Viewed 11311 times
Dagens inköp. (Jag sålde mitt Wii igår och ångrade mig som faen. :cry: ) Men då så köpte jag ett "nytt" 8-) Ciggen var gratis! :shock: Dock så röker jag inte....

Lolo är inte till salu!

Edit: Wiiet ska användas i World cup i Åre. Den ska användas till en tävling mellan besökare och proffsen i ski cross. 8-) Det känns väldigt roligt faktiskt.
 #22885  by Axus

Image

Importerade Sumioni: Demon Arts till PS Vita från Japan (bara digitala släpp i Europa och Nordamerika.) Kostade runt 150 kronor inklusive frakt tror jag, och även om det fått en hel del kritik (fast ändå fått bra betyg, så som 3/5 av de flesta recensioner jag sett) så verkar det riktigt mysigt. Hade missat detta helt, men det är så det är att vara PS Vita-samlare (få medier fokuserar på formatet.) ;) Jag hoppas verkligen att det är så pass importvänligt som det verkar.

Så, 60 PS Vita-spel i samlingen och flera på väg (Criminal Girls: Invite Only
och Hyperdimension Neptunia Re;Birth2: Sisters Generation som släpptes idag bland annat) :)

Last edited by Axus on 06 Feb 2015, 23:25, edited 1 time in total.
 #22887  by Axus

Det är gjort av Acquire, de som gjort Tenchu-serien, så jag vet inte riktigt. PS Vita är ju mycket större i Japan än i resten av världen, så de vågar sällan satsa på fysiska utgåvor här (även om det börjar bli bättre.)
AlmostOriginal wrote:
WP_20150205_16_35_45_Pro.jpg
Dagens inköp. (Jag sålde mitt Wii igår och ångrade mig som faen. :cry: ) Men då så köpte jag ett "nytt" 8-) Ciggen var gratis! :shock: Dock så röker jag inte....

Lolo är inte till salu!

Edit: Wiiet ska användas i World cup i Åre. Den ska användas till en tävling mellan besökare och proffsen i ski cross. 8-) Det känns väldigt roligt faktiskt.
Haha, nice (gratis cigg fast du inte röker) ;)

Får man fråga varför du inte köpte Wii U istället för Wii? :) Men kul det där med tävlingen. Ska du dit själv, och hur många av dem ska tävla? Ta gärna bilder isåfall! :)
 #22888  by AlmostOriginal

Jag ska ge dem till min förra arbetskollega :mrgreen: Hon röker som en borstbindare. :|

Jag har redan en Wii U :) Köpte den på releasen. (Premium) 8-)

Tyvärr ska jag troligen vara barnvakt och list bärare på den lokala skoter tävlingen samma helg. :x :cry:
 #22975  by Axus

På loppis faktiskt. :) Har i princip slutat att gå på loppisar eftersom att det nästan är omöjligt att hitta något intressant numera efter att uppköparna också jagar efter spel. Men igår hade jag tur. :)
 #22987  by martin2988

Det kan helt ärligt vara ett av dem bästa spelen som någonsin gjorts. Image
 #23009  by GoryGlory

Hej !!

Jag var idag på Myrorna på Ystadsvägen i Malmö och köpte en Nintendo Wii klonkonsol [thumbup]

Den heter United Wireless Game Console :)

Jag var på Myrorna för att se om där fanns något kul att köpa och såg klonkonsolen på en hylla i elektronikhörnan. Jag tog ner kartongen för att se vad det var för något och det visade sig att det är en Nintendo Wii klonkonsol som är tillverkad i Kina för elektronikföretaget United i Schweiz :D

http://www.united.is" onclick="window.open(this.href);return false;

Rätt så skruvat och lustigt att United som är mest kända för att göra billiga stereoanläggningar i juli år 2010 gjorde en klonkonsol komplett med konsol, multispelkassett, tre stycken trådlösa handkontroller, en som liknar Sega Mega Drive handkontroll, två handkontroller som liknar Nintendo Wii handkontroller, baseballträ, golfklubba, tennisrack och två bordtennisracketar, strömsladd, scartsladd, instruktionsbok och kartong med bärhandtag. :D

Konsolen kostade 125 kronor vilket jag tycker är ett helt okej pris för den.

Är det någon annan här på forumet som har en eller har sett denna klonsol ??

Så här ser kartongen ut

Image

Så här ser baksidan av kartongen ut

Image

Så här ser innehållet ut

Image

Så här ser konsolen ut med spelkassetten

Image

Manualen

Image
 #23012  by AlmostOriginal

Jag såg en sådan konsol på Erikshjälpen men köpte den inte. 100 kr är väl max man ska betala för en sådan konsol (Boxad eller lös spelar ingen roll. Dem flesta ligger oanvänd i kartong! :lol: ) Men för 125 kr är det ju värt att prova. [thumbup] Berätta gärna vad du tyckte om den.
 #23013  by GoryGlory

AlmostOriginal >> Kul att du såg en likadan klonkonsol på Erikshjälpen :)

Okej så 100-125 kronor är vad konsolen är värd.

Jag provspelade den med Wiihandkontrollen och jag spelade flera olika spel som ett Bomberman liknande spel, fiskespel, pansarvagn tankspel och några andra spel. Jag tyckte det var kul. [thumbup]
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 70