Forumet för dig som älskar Sega! 

• Senaste inköpen (Sega)

• Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
 #22589  by slaJYer

Det är roligt att det finns affärer som ploppsi, men jag tycker att ägaren brukar oftast vara ointresserad av att sälja saker. Han är inte direkt hjälpsam om man fråga om något, snarare tvärtom, nästan som att han tycker det är irriterande att man frågar. Är dock kul att leta efter spel där inne eftersom det finns så mycket.
 #22594  by UltimateSpaceShinobi007

Jag tycker inte det är en helt korrekt beskrivning...Ägaren är en sjysst snubbe men han börjar bli äldre. Han har haft Ploppsi i 20 år nu...Alla priser är upp för diskussion o han är aldrig omöjlig speciellt inte om man byter in grejer...Men som sagt så verkar det som han har snöat in på Nintendo på senare tid...tror det mest beror på att han har bättre koll på Nin-priser.

Ploppsi är en typ av affär som egentligen inte finns längre. Besök om ni inte redan gjort det. Jag garanterar att ni hittar någonting ni vill ha till ett OK pris :)
 #22630  by GoryGlory

Idag var jag på Fosie Livs och hämtade ut mitt paket med mitt Sega Master System II som jag har köpt av Mediapalatset [thumbup]

http://www.mediapalatset.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Så här såg paketet ut oöppnat

Image

Som ni ser så var det välpackat med bubbelplast [thumbup]

Image

Image

Det ser nästan ut som en haschkaka :mrgreen:

Image

Välpackat med gummiband

Image

Som bilderna visar innehåller paketet Sega Master System II konsol, handkontroll, strömkabel, antennkabel och RF-kontakt.

Om jag förstod det rätt så är konsolen gjord år 1991 så den har Sonic The Hedgehog inbyggt, jag har inte testat konsolen ännu.

Image
Last edited by GoryGlory on 03 Feb 2015, 11:20, edited 1 time in total.
 #22655  by Henke

nissling wrote:Har inte spelat Shenmue på fem år men nu är det dags.
Jag har inte spelat det på tio år. Tror det var nio år sen jag sålde mina ex.

Hursom, idag gjorde jag något jag själv blev förvånad över, på två sätt.
Jag köpte båda delarna igen, vilket jag inte trodde jag skulle. Jag har inte haft något sug att spela de igen sen jag sålde dom. Men, bara sådär spontant och utan eftertanke slog jag till. Känns konstigt, jag brukar aldrig spontanköpa spel, tvärtom tar jag ofta så lång tid på mig att fundera att det blir löjligt. Jag vet inte ens om det känns bra. Jag vet inte om jag tror på att spelen ska ge mig en upplevelse värt pengarna eller om de kommer kännas bortkastade. Jaja, gjort är gjort, vi får väll se när jag startar spelen om jag får kul med de, annars kan man ju alltid sälja de igen iof.
 #22678  by Janone

På RetroGathering plockade jag upp följande av Sonefors:
Sega Rally (saturn) plombat, NOS.
Crazy taxi 2 (Dc) Inplastat, NOS.
Saturn kontroll (Nyskick) NOS.
 #22878  by Nikke

Gjorde den här om inköpen under senaste månaden, lite allt möjligt men sista halvan är uteslutande MD-spel. :D
  • 1
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 107