Säger bara en sak:
Det är så jävla kul att äga saker!!!!
Det är så jävla kul att äga saker!!!!
Japon.se - Webbutiken för spelare av spelare!
Forumet för dig som älskar Sega!
nissling wrote:Jag samlar inte längre på spel, men minns att när jag gjorde det så kunde jag ha svårt för att sälja saker. När intresset dog ut så var det inga problem att göra sig av med prylarna. Idag är jag ju filmsamlare som alla här säkert vet om, men har svårt för att sälja en film även om jag tycker den är helt bedrövlig. Jag vill på något sätt ha kvar allt som jag har köpt sålänge jag samlar på det. Enda gångerna som jag har sålt filmer är om det har varit dubletter eller om utgåvan skulle dra in mycket pengar och jag inte gillar filmer (då överväger det att köpa en budget-utgåva senare). Om jag tittar i nedre delen av min hylla så hittar jag massvis med filmer som jag tycker är skit, t.ex. Memento, American History X, I Saw The Devil, Evil Dead etc. Men jag kan inte tänka mig sälja dom ändå, jag har sett dom och dom ingår i samlingen även om jag helst vill glömma dom.Jag känner igen mig i både det ManiaC och Nissling säger. Men jag kommer även ihåg Ian som berättade att han hade en jätte stor samling med spel men som han sen sålde av. Han gav mig en hel del bra tips som jag än idag tänker på. I början köpte man allt som fanns. Om det var privat eller från spelföretag det kvittade. Efter att ha pulsat runt i tv spel i flera år så börja man sakta men säkert ledsna på mycket av det man har. Men ska man sälja eller ha kvar? Det är frågan som man aldrig lyckas svara på själv. Visst skulle det vara skönt att slippa allt. Men samtidigt finns det grejer som kommer bli väldigt svåra att köpa tillbaka Hur känner ni andra där ute?