Forumet för dig som älskar Sega! 

• Repro- / Homebrewtråden (SMD)

• Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #21924  by CloudMaster

Har glömt hur det var exakt nu men han sa väl att han aldrig tänkte släppa romen från början, vilket folk ifrågasatte.
Har bara läst här och på någon random tråd.

Han har inte gjort spelet själv btw, det är bara en portning av ett flashspel som läckte online,
som han inte har någon rätt att sälja egentligen, därför så mycket av försäljningen skedde privat på NA i början.
 #21946  by Tronin

Ja, från början sa han att romen inte skulle släppas och den var dessutom skyddad på något sätt vilket hade försvårat det för de som senare hade bestämt sig för att dumpa den. Det har jag inget problem med. Tyvärr fanns det en bitterfitta som började lipa och posta massa skit på NintendoAge och även i PM till Drag00n. Efter att ha läst lite av det Johnny de Alba har skrivit verkar det som att han var just den bitterfittan som till slut fick Drag00n att göra tråden på NA privat för att han de Alba hotade med att dra in Disney i bilden. Pinsamt.

Drag00n har gjort spelet själv i den mån att kodningen är hans, grafiken är hans, tillverkningen är hans. Allt arbete han har lagt ner på att göra produkten går inte att ifrågasätta och det ska han ha både creed och betalt för. Att det sedan finns pinsamma nollor som Johnny de Alba är en annan femma som enbart tycks leva för att gnälla och klaga, väldigt likt Styris beteende.
 #21948  by AlmostOriginal

Tronin wrote: Att det sedan finns pinsamma nollor som Johnny de Alba är en annan femma som enbart tycks leva för att gnälla och klaga, väldigt likt Styris beteende.
http://youtu.be/zUxgLmyaumU?t=6s" onclick="window.open(this.href);return false;
 #21994  by Zebbe

1985 Alternativo/Fase Bonus skrev nånstans att de hade fått rättigheterna från Gamtec (tror jag de heter) att släppa Magic Girl, men iom att Super Fighter Team hade också fått det så slutade de att sälja spelet av respekt mot SFT eller nåt sånt. Gamtec kanske hade glömt att de gett SFT exklusiva rättigheter eller så skulle jag tro. Eller så kanske 1985A/FB bluffar.
 #22076  by HVQ

Cloudmaster, kan man få en repro med det svarta PAL designen i stället för den blå?
 #22444  by Tronin

Tronin wrote:Efter Oh Mummy Genesis sitter 1985 Alternativo för tillfället och bygger på ett nytt spel.

Av bilden framgår det att det är en shooter. Än så länge ser det inte särskilt imponerande ut.

Nu har de kommit tillräckligt långt i processen att de har visat upp lite gameplay. Det känns betydligt intressantare nu än när de visade upp en bild för 1,5 år sedan. Men jag är inte jättesugen på det med tanke på att jag inte gillar shooters där man flyger runt med en skepp som kan transformeras. Hade det varit ett skepp och inte en mech hade det varit ett givet köp.
 #23480  by HVQ

Blev en beställning av Sacred Line (eller en polare beställde det åt mig). Det blev Bits edition då andra var slut :)
 #23483  by Nikke

La också en beställning på Sacred Line, passade på att beställa Pier Solar reprinten också.
 #23528  by Tronin

Jag måste säga att $89 låter för högt för den boxade versionen. Hade känts mer humant om priset hade legat närmare $39 som kassett-utgåvan kostar.

Innehåller kassettutgåvan samma inlaga som kom med det boxade spelet? Så att det med andra ord endast är boxen och certifikatet som skiljer dem åt.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 13