Forumet för dig som älskar Sega! 

• Senaste inköpen (Sega)

• Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
 #21218  by tokvev

Hade aldrig sett hyrutgåvor till sms innan jag sprang på dessa (+ Golden Axe Warrior). Rotmoset hade aldrig heller sett några. Blev nyfiken på hur stor uthyrningen av sms var egentligen. Dessa är från Kanal 10 och Golden Axe Warrior var från HENT. Till smd finns det ju massvis med hyrutgåvor och likaså till de grå lådorna.
 #21472  by reznorhead

Har snöat in på Mega Drive totalt den senaste tiden. Hittar nya pärlor hela tiden.
Tror många samlare börjar fokusera på MD då det fortfarande går att hitta kompletta spel i hela Europa till "ok" priser. Mega Drive har ofta fått stå i skuggan av SNES, särskilt här i nintendoland.
Visst finns detta många klassiker som är svåra att toppa på SNES men tittar man under toppspelen så hittar man nog lika många grymma titlar på MD.

Ljudchippet har blivit bespottat men låter mer tungt och industriellt än SNES som mest låter vackert, nu i retrospektiv så får ljudet mer personliget och attityd. Det krävs ju såklart att utvecklarna vet vad de pysslar med annars finns risken att det låter skit.

Sitter förälskad i estetiken och musiken i jewel master, atomic runner och gynoug. Allt från presentation till omslag tar mig tillbaka till 90 talet.

Väntar på en del lovande spel nu.
Började med att jag hade spanat in Rolling thunder på tradera. I sista sekunden missade jag den i ett snipedrama. Skulle precis pynta 250:- för den (vilket var mer än jag hade lovat mig själv) men den slutade på 215:- . Medan jag satt och fundera på vad den skulle kunna sluta på nästa gång så hittade jag en köp nu för 99:- av samma säljare! Lyckan var gjord och i glädjeruset började jag att klicka på en hel del köp nu...

Slutade i dessa lovande titlar;
Phantom 2040, Mystic defender, jurrasic park rampage edition och såklart rolling thunder 2.

Köpte även lite barndomspel av game world. Tiny toon, Asterix och Indiana Jones(som jag tror att jag spelade som barn).

Även köpt lite NTCS
Thunder fox, valis, saint sword och midnight resistance och ännu ett paket med PAL spel från Spanien.
Turtles hyperstone, Mercs och Zero wing.

Kanske dags att ansöka om semester och ett lån på banken :D
 #21479  by Tandgnissle

Disneytitlarna är förvånansvärt bra också. Alladin och Quackshot är riktigt bra platfromsspel båda två. World of Illusion är bra med men tyvärr lite väl lätt men lämpar sig väl om man skall spela med någon som är lite mindre.
 #21483  by reznorhead

Jo quackshot är nog min favorit, känns som en uppföljare till ducktales.
Även aladdin och world of illusion är ju fina. Köpte castle of illusion men kom på att det var master system versionen jag spelade som barn.

Lejonkungen var svårare än vad jag minns, hittade inte "utvägen" på andra banan.

Donald in maui mallard var inte jätte hett, har även det till snes men inte hunnit känna på det.

Har hört att pochahontas ska vara bra, nån som spelat det?

Mega Drive är ju en gammal kärlek då det var min andra konsol efter mastern. Dock spelade jag mest sonic, Flashback, mortal kombat och streets of rage. Lite andra common classics med men inte visste jag att det fanns så stort bibliotek av grymma spel.
 #21539  by Tronin

reznorhead wrote:Har hört att pochahontas ska vara bra, nån som spelat det?
Det är egentligen bra. Det är framför allt musiken som gör att man bara vill starta upp spelet och njuta om och om igen. Att det dessutom följer handlingen från filmen någorlunda är ett stort plus. Nackdelen är att jag är inte så överdrivet förtjust i spelmekaniken där man behöver växla mellan karaktärer för att låsa upp gångar och komma vidare. Jag är inget större fan av den typen av spel. Så för mig är det tyvärr ett spel som aldrig kommer få en plats i min hylla.
 #21543  by HVQ

Jag gillar Toy Story om vi pratar bra disney spel.
 #21648  by GoryGlory

Toy Story på MD är bra [thumbup]

Idag var jag på Game på Jägersro Center i Malmö [thumbup]

http://www.jagersrocenter.se/Butiker/Game/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dom hade fått in nya Mega Drive spel för en gång skull [thumbup]
Så jag kollade såklart genom spelen och köpte tre spel där, dom har 25% rabatt på spel nu så det blev billigt och bra. :D

Jag köpte

Altered Beast - Sega Mega Drive
Komplett och boxat med spel, manual och box med flärp i fint skick

Image

Super Real Basketball - Sega Mega Drive

Image

Tazmania - Sega Mega Drive

Image
  • 1
  • 56