Forumet för dig som älskar Sega! 

• Senaste inköpen (som inte är Sega)

• Senaste köp, värderingar och övrig samlardiskussioner
Senaste köp, värderingar och övrig samlardiskussioner
 #20119  by AlmostOriginal

Köpte ett Wii (2 gamecube handkontroll men inga wii kontroller) + c:a 10 gamecube spel och en Playstation 2 SCPH-90000 (1 Handkontroll) med c:a 20 spel. 8-)

Men bästa var ändå denna:
Image

Vet ej om den fungerar eftersom jag inte har något N64 i närheten :(
Last edited by Tronin on 22 Nov 2014, 18:29, edited 1 time in total. Reason: Flyttad från fel tråd.
 #20152  by slaJYer

Haha, den där kontrollen var nog bland det fulaste jag har sett på ett bra tag!
Så du fick tag på en japansk PS2:a? :)
 #20181  by AlmostOriginal

Ser ut som alverna från Family guy.

Image

Nej det är faktiskt en vanlig Svensk Playstation 2. SCPH-90004 för att vara exakt :) Dock hackar den med vissa spel :? Men ska jag vara ärlig är jag rätt trött på dessa lasrar. :x Är så svårt att avgöra om enheten är defekt eller skivan :x
 #20199  by slaJYer

Aha okej, fast det är ju såklart trevligt med PS2 oavsett vilken region det är ;)
Personligen så tror jag att det oftare är så att lasern är lite dålig än att skivorna är det, såvida det inte är ganska grova repor. Man kan även testa att ställa in styrkan (?) på lasern, finns en guide här: http://www.youtube.com/watch?v=PmLKwRqQ0FA" onclick="window.open(this.href);return false;
 #20212  by AlmostOriginal

Axus: Det skulle följa med ett mario party 4. Men när jag kom hem var fodralet tomt. :evil: :cry: Resten var väl skräp förutom: Killzone som inte fungera xD :lol: Men hon var så snygg att jag inte våga klaga :oops:

slaJYer: Jag har dessvärre fått en dålig eftersmak i munnen efter jag sist försökte laga flertalet PS2or. [thumbdown] Så fungera dem inte: Binga, sälj eller skänk.
 #20574  by nissling

Köpte Grand Theft Auto: San Andreas till Pc på Steam tidigare ikväll. Det var många år sedan jag spelade det sist och jag minns det som bra, men om jag inte får det att fundera med Dual Shock 3 så kommer jag nog att ge upp.
 #20710  by Rotmosträdet

Fick en PS3:a med runt 15 spel av min svåger som uppgradet och inte iddes sälja den. Klart kul, försöker lära mig NHL14 men kontrollen suger ju så.

FRÅGA: Finns det någon trevlig ersättningskontroll till PS3 som påminner mer om Xbox/GC-kontrollerna?
 #20711  by Janone

Finns en kontroll där du kan byta plats på spakarna och styrkorsen och således göra den mer lik en 360-kontroll. Kommer inte ihåg vad de heter dock.
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 70