Någon med förslag? Jag har bara spelat Moonwalker och något Sonic-spel och det var fyra år sedan sist. Vad jag kan minnas blev jag inte imponerad.
Batman666 wrote:Första rekommendationerna jag skulle ge är vissa tidiga arkadportar som t.ex. Teddy Boy, My Hero, Hang-On, Bank Panic, The Ninja & Fantasy Zone. Alla riktigt roliga pick-up & play spel i min åsikt och nästan alla ovannämnda kan hittas för en rätt billig peng då de är vanliga.
Sedan skulle det nog vara kul att leta upp Alex Kidd spelen mest för att det var första SEGA maskoten, spelkvalitén är lite varierat och spelet Miracle World är dyrare och svårare att skaffa. Men om du hittar Miracle World eller Shinobi World till priser du är villig att betala så är de i min åsikt bästa Alex Kidd spelen. Lost Stars är helt klart spelbart men sämre i jämförelse, sista spelet i serien High-Tech World är helt olikt resterande, är lite som Maniac Mansion men inte lika avancerat, kan inte rekommendera det mer än för nyfikenhetensskull eller om du gillar den spelgenren.
När man ändå nämner SEGA maskots så bör man nämna deras senare och betydligt mer kända Sonic. Sonic spelen till SMS är lite annorlunda än Mega Drive spelen om du någonsin prövat, är mer betoning på plattform och ett lite lugnare tempo än MD spelen och även svårare skulle jag hävda, men helt klart rekommenderade.
Musse Pigg & Kalle Anka spelen kan även rekommenderas, bra plattform spel hela bunten vilket är lite av konsolens behållning iaf bland de senare spelen som kom på tidigt 90-tal.
Måste även rekommendera Wonder Boy III & Phantasy Star. Båda två kandidater till bästa spel på konsolen, WB3 är ett action-adventure spel likt Zelda II medens PS är ett klassiskt RPG spel.
När jag ändå rekommendera en massa så kan jag snabbt lägga till Kenseiden som min avatar är från, ett samuraj spel lite i stil som Ninja Gaiden (Ninja Gaiden finns även på Master System förövrigt) fast inte lika svårt
Om du vill ha fler rekommendationer så kan du kolla in den här top 100 listan:
http://www.smstributes.co.uk/view_page.asp?articleid=68" onclick="window.open(this.href);return false;