Spelet bundlades bara, så det där är en inplastning nån gjort på egen hand. Det syns dessutom tydligt då officiell inplastning inte är gjord så där. Kolla i botten, tjocka klumpar av plast.
Forumet för dig som älskar Sega!
Henke wrote:Spelet bundlades bara, så det där är en inplastning nån gjort på egen hand. Det syns dessutom tydligt då officiell inplastning inte är gjord så där. Kolla i botten, tjocka klumpar av plast.Att det inte är rätt inplastningen är lätt att se men frågan är om det spelet kan ha funnits ute till försäljning separat också? Det är ju inte ovanligt att bundlespel även säljs separat när en tillverkare sitter på för stort lager. Därav krympplasten istället för standardplasten, ett par andra med spel har det också.
Henke wrote:Hade Sega släppt spelet separat hade de gjort en spine till det för att få med en streckkod. Det finns ingen spine till det spelet så jag är hundra på att det inte släpptes separat.Nu orkar jag inte gräva mig fram till mitt eget ex av spelet men nog tusan har det väl streckkod på ryggen? Eller är det något unikt för det spelet eftersom det var en bundle?
Om Wondergames fulplastat de själva eller köpt de av någon annan som fulplastat de är svårt att veta.
HVQ wrote:Har 2st nya MCD spel som är inplastade. Space Adventure och Lords of Thunder. Space Adventure har shrink plast och saknar spine. Har ingen anledning att tro att den är inplastad i efterhand då säljaren sålde många inplastade spel och flera ex av Space Adventure som var plastade på samma sätt.Förutom det som Nissling redan sagt ang spine, köpte du inte de två spelen av Spelfyndet?
HVQ wrote: Har ingen anledning att tro att den är inplastad i efterhand då säljaren sålde många inplastade spel och flera ex av Space Adventure som var plastade på samma sätt.Det är ju då man har anledning att tro det...
Henke wrote: Först måste vi anta att de shrinkwrappade öht. Inte för att ge bort till obundlade maskiner eftersom vi redan avskrivit den teorin, utan av ngn annan anledning.Bundlespel plastas inte av då de aldrig står på butikshyllan.
Därefter måste ditt ex kommit till en butik som av någon anledning inte avplastade spelet, vilket väll också måste anses som mindre troligt.
Haha, jaja, hoppet är det sista som överger en!